Michael Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 hejhoppiskogen. đ jag hĂ„ller pĂ„ att kolla pĂ„ olika sĂ€tt att kyla ner min bĂ€rbara dator som ibland kommer upp i 80-85 grader vilket jag tycker Ă€r lite lĂ€skigt varmt. vill helst ha ett flĂ€ktfritt system dĂ„ min laptop Ă€r supertyst tills flĂ€kten gĂ„r igĂ„ng nĂ€r den kommer upp i 70-72 grader. (dvs. alltid nĂ€r jag skriver musik) gjorde lite sökningar pĂ„ internet och hittade den hĂ€r: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_2839.html vilken verkade vara rĂ€tt hĂ€ftig om den fungerar. nĂ„gon som har nĂ„gra erfarenheter i det hĂ€r Ă€mnet som kĂ€nner för att hjĂ€lpa mej? aja, dags att ta sig hemĂ„t frĂ„n jobbet dĂ„...ha en bra kvĂ€ll alla! kjamis, ~ f
ardic Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 Fan jag har samma prob!! Den dÀr lösningen ser spÀnnande ut!
musik (oregistrerad) Postat 4 juli 2005 Postat 4 juli 2005 Hej! force fED: hur vet du exakt hur mÄnga grader din bÀrbara pc har? Kan man ta tempen pÄ en pc? rostade jordnötter/:musik
Michael Postat 5 juli 2005 TrĂ„dstartare Postat 5 juli 2005 det finns flera sĂ€tt att göra det pĂ„, bla genom att pröva att steka Ă€gg pĂ„ tangentbordet eller stoppa in en termometer i Ă€ndtarme...mic-porten! đ neee, jag har en inbyggd termometer som spelar in temperaturen sĂ„ jag fĂ„r den som ett diagram. det Ă€r visserligen processorn som blir sĂ„ varm och inte sjĂ€lva skalet men det Ă€r ganska hĂ€ftigt för man kan se att nĂ€r datorn lĂ€gger av (vilket har hĂ€nt tvĂ„, tre gĂ„nger i Ă„r) sĂ„ har temperaturen stigit högt precis innan. ardic, jag ska kolla in lite fler grejer och sĂ„ Ă„terkommer jag med vad jag lĂ€rt mej! det jag har gjort hemma Ă€r att jag har tiltat datorn typ 20 grader med att lĂ€gga som ett stöd under sĂ„ att varmluften som blĂ„ser ut under datorn har lĂ€ttare att undkomma. detta har fungerat nĂ„gorlunda bra speciellt nĂ€r jag bara surfar eller skriver e-mail och sĂ„nt. hade en extern flĂ€kt som snurrade bakom ocksĂ„ vilket gjorde tangentbordet vĂ€ldigt svalt och skönt och sĂ€nkte temperaturen med nĂ„gra grader men det var jĂ€vligt irriterande att lyssna pĂ„. det som man vill veta med dom olika systemen Ă€r ju hur effektiva de Ă€r. kan de sĂ€nka snittemperaturen med sĂ€g 10 grader vore det ju kalas! det skulle ju Ă€ven förlĂ€nga livslĂ€ngden pĂ„ alla kretsar och sĂ„nt.
musik (oregistrerad) Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Hej! Allvarligt talat, har du verkligen en inbyggd termometer??? Det har jag aldrig hört talas om innan... đđđłđđ :musik
Michael Postat 9 juli 2005 TrĂ„dstartare Postat 9 juli 2005 (redigerat) jepp đ sĂ„ ser det ut đ tror det Ă€r processortemperaturen och bĂ€rbara datorer Ă€r vĂ€l byggda för att klara av högre temperaturer Ă€n stationĂ€ra iom att allt Ă€r sĂ„ kompakt. enligt ASUS hemsida Ă€r det lugnt sĂ„ lĂ€nge temperaturen ligger under 80 grader... enda problemet Ă€r ju ljudet frĂ„n flĂ€kten som sĂ€tter igĂ„ng runt 70. :/ edit: doh. la in en och samma bild tre gĂ„nger đ Redigerat 9 juli 2005 av force_fEd
hackeman Postat 9 juli 2005 Postat 9 juli 2005 musik sa: Allvarligt talat, har du verkligen en inbyggd termometer??? Det har jag aldrig hört talas om innan... Finns i alla moderkort som tillverkas nuförtiden.
Yohill (oregistrerad) Postat 10 juli 2005 Postat 10 juli 2005 Ligger inne med ett Intel MSI 865pe Neo2 kort. Vet att det ska finnas temp men hittar inte den... Man kanske mÄste ladda ner mjukvaran för det?
rainydays Postat 10 juli 2005 Postat 10 juli 2005 Termometern sitter iofs i processorn, inte pÄ moderkortet. Men det finns ofta en termometer pÄ moderkorten med, men de mÀter ambient-temperatur. Nyare hÄrddiskar har Àven de en termometer integrerat. Kör du Windows sÄ finns programmet SpeedFan som mÀter det mesta. Det har stöd för de flesta moderkorten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.