Jump to content
Annons

Ändra projektets namn?


Nightroad

Recommended Posts

Jag har en fråga angående att byta namn på ett projekt.

Låt oss säga att jag har påbörjat ett projekt där jag har spelat in divierse audiofiler. Projektet som jag påbörjade sparade jag i en egen mapp som jag döpte till "Projekt10". Jag döpte även projektet till Projekt10.cpf (Cubase projekt file).

Nu är min fråga. Vad händer om jag byter namn på mappen och på projektet? Kommer Cubase fortfarande att hitta ljudfilerna som har med projektet att göra eller blir Cubase helt förvirrat när projektnamnet plötsligt inte stämmer längre?

Jag får inte riktigt kläm på detta när jag läser i manualen. Kanske någon annan som vet... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ta "save as" och spara på samma ställe som du har projektet nu. Sen ta bort den gamla filen eller ha den kvar(den tar ju knappt någon plats). Namnet på mappen spelar ingen roll då alla sökvägar är relativa den mappen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inga problem att byta namn. Själv har jag alltid ett arbetsnamn på projektet eller låten och det är först i slutskedet efter många inspelningar och dagar som jag bestämt vad den egentligen ska heta. Då är det bara att göra ett rename och fortsätta spela in som tidigare. Det är bara om man börjar flytta audiofilerna från audiomappen som cubase inte hittar filerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör alltid det som känns säkrast då slipper man obehagliga överraskningar! Experimentera kan man alltid göra med sånt som ändå inte ska sparas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...