Jump to content
Annons

Hypersonic till trance.


L.C

Recommended Posts

Tänkte att jag ville skaffa lite mer ljud och en synt så jag undrar om Hypersonics syntdel och trumljud osv är bra till trance. Har inte lyssnat på några demos eller så och undrar om nån har en personlig tanke om den. Är den nåt att ha till trance?

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tänkte att jag ville skaffa lite mer ljud och en synt så jag undrar om Hypersonics syntdel och trumljud osv är bra till trance. Har inte lyssnat på några demos eller så och undrar om nån har en personlig tanke om den. Är den nåt att ha till trance?

Njaa... tycker jag inte... bättre med ett vettig sampler skulle jag tro... KONTAKT kanske.. eller BATTERY

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns vissa ljud som är helt okej om du vill använda den till trance musik..

Använder själv Hypersonic i mina 2 senaste låtar...

Gå in och lyssna på http://www.soundclick.com/aerosols

Melodi slingan i låten Aerosols är gjord med Hypersonic..

Och även melodi slingan i Reality är gjord med Hypersonic,,Även stråkarna du hör..

Jag tycker det är en helt okej synth,, det finns massa bra ljud att använda...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade hellre investerat i:

Atmosphere - för stråkar, atmosfärljud, drones osv...

Stylus alt. INTAKT - för loopar

http://www.native-instruments.com/index.ph...takt_us]KONTAKT - för trumsamples och även andra samplade instrument.

Det lär iofs gå på en häftig slant.. HyperSonic är mer eller mindre atmosphere och kontakt bundlade fast sämre kvalitet på ljud osv.

*pust* va mycke meck me länkarna... 🙂

- Carl B

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla in ReFX Vanguard. Finns demolåtar till höger på sidan. Tycker den låter ganska fett o bör passa ganska bra till trance o liknande.

Helt korrekt... helt underbar att använda!

Använde den mycke innan ja skaffade min virus.. nu blire de bara ibland ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Rohas låtar övertygade mig faktiskt. Carl_B: Jag skulle gärna ha allt du nämnde men det är en kostnadsfråga. Alla dom du nämnde kostar mer än Hypersonic och så mycket pengar har jag inte. 🙂 Vanguard har jag redan.

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

Vanguard är bra,, en mycket bra synth faktiskt..

Men man kan inte jämföra den med Hypersonic.

Det är helt 2 olika synthar...

Hypersonic riktar inte in sig på en musik stil, som Vanguard gör..

Och visst har Vanguard mkt mera och bättre Trance ljud än vad Hypersonc har..

Men Hypersonic har så otroligt mycket mer, det är sån stor synth 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var därför jag var lite nyfiken på den. Jag kanske inte vill syssla med trance hela tiden och då är den ett bra komplement.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovisst är Absynth grejer men jag ville ha lite mer månsidighet. Som jag nämnde innan så Kanske jag inte vill syssla med trance hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...