Jump to content
Annons

Cubase och Reason


nano

Recommended Posts

Hej.

Det Àr sÄ att jag har jobbat lite i Reason och vill nu Àven börja gÄ över till anvÀndet till Cubase. TÀnkte köra detta med Rewire. Men hur gör ni som kör med tvÄ program. Programmerar ni allt i Cubase Sequencer?

Huvudsyftet Ă€r att jag vill köra med reasons synthar, trummaskiner och samtidigt köra med lite VST synther (LĂ€s Vanguard 😛 ). Ska jag programmera det jag vill ha gjort i reason i dess egen sequencer eller ska jag programmera allt i Cubase Sequencer? KĂ€nns bökigt att jobba i 2 sequencer. Iofs. sĂ„ blir det synkat.

Det gÄr ju att skapa ett midi spÄr i cubase för att sedan styra trummaskiner, synthar i reason. Typ skapa ett spÄr i cubase för varje modul i reason som man skapar. Sen programmera allt frÄn cubase. Men ÀndÄ sÄ kÀnns det lite smÄlustigt.

SignalvÀgen blir ju Cubase -> Reason -> Cubase

Hur skulle ni gjort. Programmerat allt i Cubase eller programmerat bÄde i reason och cubase sequencer??

MVH

MĂ„rten

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Hur skulle ni gjort. Programmerat allt i Cubase eller programmerat bÄde i reason och cubase sequencer??

whatever suits you the best! 😛

Jag kör VST och audio i cubase, Reason i reason. Jag tror pÄ att hÄlla isÀr det, speciellt som det finns mycket i Reason som Cubase inte kan styra.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SjÀlv brukar jag anvÀnda cubase för audio, och vst pluggar..

Kör Reason via rewire och anvĂ€nder oftast trum maskinen, rex och samplern dĂ€r ifrĂ„n 😏

Tror att alla gör pĂ„ sitt eget sĂ€tt, det finns inga fel eller rĂ€tta sĂ€tt i sĂ„dana hĂ€r lĂ€gen đŸ˜Č

Man gör det man sjÀlv tycker passar bÀst :rolleyes:

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...