Jump to content
Annons

Någon som haft problem med win32k.sys error?


Pingpong

Recommended Posts

Hejsan!

Jag startade upp min dator idag och möttes av en blue screen efter att datorn hängde sig när jag startade Cubase. Jag sökte lite på nätet och det verkar som att det är ett devices fel. Jag har kört windows update med SP2, men felet kvarstår =/

"win32k.sys adress BF881D0C base ate BF800000

Datestamp 3db6462"

det är felmeddelande jag möts av.

Är det någon annan som haft samma problem med detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan vara ett hårdvarurelaterat problem (löst PCI/AGP kort eller löst minne). Men om du får i gång datorn kan du också prova med att ta bort allt virtuellt minne (högerklicka på "Den här datorn" sen egenskaper och fliken avancerat och "prestandaalternativ". Starta om datorn och skapa virtuellt minne igen.. Starta om igen (det är ju Windows ju 🙁 ) .. Kan lösa det hela också.

Här en länk till Microfjants egna förslag: http://support.microsoft.com/kb/308041#3

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ofta bluscreen och hänvisades till filen win32k.sys när jag använde ett no name ramminne. Jag var helt galen för jag kunde inte komma på varför datorn dog varje gång som jag maxade cpu:n. När jag sedan köpte nytt minne (Kingston) så helt plötsligt blev datorn himla stabil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...