Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej vi har pillat med en låt ett tag, testat både med produktion och fullt akustisk. Problemet vi har är när vi gör en produktion av det så tycker vi att känslan försvinner lite. Hade man kunnat släppa med en ganska rå touch liknande demon jag bifogar här eller behövs det en stark produktion för att låten ska lyfta?

Notera att det är demo!

Feedback uppskattas enormt!!!

• Gilla 1
Annons
Postat
57 minuter sedan sa MattiasK:

Hej vi har pillat med en låt ett tag, testat både med produktion och fullt akustisk. Problemet vi har är när vi gör en produktion av det så tycker vi att känslan försvinner lite. Hade man kunnat släppa med en ganska rå touch liknande demon jag bifogar här eller behövs det en stark produktion för att låten ska lyfta?

Notera att det är demo!

Feedback uppskattas enormt!!!

Mata in den i Suno! Dår får du ett antal varianter. Det kan vara så enkelt som att byter man genre men behåller melodin / låten så kan du få nya idéer. Ett snabbt sätt att testa idéer. 

Men utan suno, det skulle kanske funka med något likt John Mayer prduktion/mix/master,  i mina öron. Din röst i rätt gitarr / akustiska instrument mix sitter nog snyggt.

• Förbryllad 1
Postat

Jag skulle skippa Suno, (vilket jag tycker var ett skitdåligt tips) och istället spela in den naket fast "bra". Låt några stråkar komma in ibland eller en cello, tramporgel. Enkla körer. Sista vändan kanske en stor baskagge fast spelat väldligt löst med stort rum....en större kör långt bak. 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.