OliverXVIII Postat Onsdag kl 22:13 Postat Onsdag kl 22:13 Hej! Annorlunda vet jag inte riktigt om man kan kalla det, men annorlunda mot vad jag brukar göra. Stör mig lite på val av ljud för melodin. Har lite svårt att se vart denna låten kommer leda, tips mottages gärna! Att tillägga är att låten knappt är mixad alls. Med vänlig hälsning, Oliver Lekte med panning.mp3 1
Discipuli Postat Torsdag kl 14:06 Postat Torsdag kl 14:06 Mästaren på svep och pads slår till igen! Jag gillar detta, uplifting. Leaden beror nog på tänker jag, Planerat in sång eller inte. Som solo instrumental ett typ av ljud, med sång ett annat stöd lead ljud. Tempot o stilen är väl vad som är tropic/summer? Där har man pluck ljud, precis som du. Du kan nog fortsätta med det, eventuellt testa projekt varianter, men när hela spåret är klart. 1
OliverXVIII Postat Torsdag kl 15:47 Trådstartare Postat Torsdag kl 15:47 @Discipuli Haha tack, vad snällt! :) Jag har tyvärr inte den lyxen att jag har någon som kan sjunga in, och sen besparar jag andras öron med att inte ha min röst😅 Så det kommer väll i slutändan bli en instrumental låt. Gillar melodin men inte glad i ljudet. Hmm går man åt det tropiska håller så skulle en flöjt kunna passa bra. Fick en tanke att det hade kanske låtit bra om man hade visslat melodin (plugin). Ja jag brukar få inspiration och börja på nya låter oftast, hade varit kul att bli klar med en fullfjädrad låt! Tack för din feedback förresten :) 1
Discipuli Postat Torsdag kl 21:56 Postat Torsdag kl 21:56 För sång, prova AI verktyg? Det finns många möjligheter. Som ibstrumental, Tempot o vissling, med en hook , skulle nog funka! En fullfjädrad låt , en sällsynt art! Men man får fortsätta försöka.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.