Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag är på inget sätt en etablerad producent/mixare/mastering ingenjör, men skulle tycka det vore roligt att få någons låtprojekt att ta mig an utifrån de erfarenheter/kunskaper jag samlat på mig de senaste åren.

Tanken är, Jag får övning på olika material och ni möjligen en användbar demo.

Kravet är att det är musik med riktiga instrument. Att det är rimlig ljudkvalitet minst 16 bitar 44.1khz och att stems som skickas till mig är utan effekter. Skicka gärna med eran rå mix i stereofil, men i stems/inspelade spår för hur jag tar mig an mixen, då vill jag ha råa inspelningen.

Jag lyssnar givetvis på era önskemål o återmatning , men slutmixen / slutresultatet är min domän, mina kreativa val för er musik. 
Jag vet många som skulle då säga, men vad fn? Skall du inte mixa det så som vi vill det skall låta?

Det kan man tycka. Men inte så jag tänker mig att det här gratis demo samarbetet skall funka.

Om det är något du känner dig ok med, Skicka ett PM, med en länk till en liten bit av din råmix.
Så ser vi efter det vägen vidare.

Jag har inga referenser ännu, mer än möjligen vad jag trixat lite med här och där på forumet. Men det är länge sen och jag gör troligen?.. bättre grejer nu.

Redigerat av Discipuli
Annons
Postat (redigerat)

Jag har många inspelningar. Är det nån av mina låtar du särskilt vill ge dig på? så kan jag rendera ut enskilda spår och lägga i den dedikerade mixningstråden. Så kan fler försöka. 😊

En del av de gamla finns inte kvar men här är en lista:

Redigerat av slejnard
La till lista
Postat

Först, tack för respons!
Sen , Wow vilket arkiv! Det måste jag kolla på närmare i Apple Music.
Livet ger  , var den jag initialt fastnade för. Men har du någon du vill höra mixad och mastrad så skicka en grovmix av lite av låten.

• Gilla 1
  • 2 veckor senare...
Postat

Slutresultat för Jan Martinsson,  Wasting Time. 
Se forum länken.

Superkul och en utmaning där jag stegvis hittade fram och lärde mig nytt under mixens gång. Började använda några nya trum upprensningmetoder, gating och triggering ( för mig ). Vilket jag sen förstått är mer eller standard för att rensa upp mickade trummor. Så det behöver jag mycket övning på.
Mastringen blev slutligen lagom? också.

Har du / ditt band någon låt jag kanske skall mixa härnäst?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Senaste foruminläggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.