Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Cover på en låt jag gjorde för ett par år sen. Brukar egentligen hålla mig till rock, men ville experimentera och prova göra om låten i en helt annan genre. Än så länge är det AI sång, men ska ersättas av en riktig sångare en vacker dag. Använde sången från orginallåten och laddade upp till Suno, men orden verkar inte riktigt ha följt med som det ska alla gånger som att hon t.ex alltid sjunger "cast" istället för "catch", men duger för att få en känsla av hur det kommer kunna låta.

Jag får dock inte till ljudet på gitarren. Har en LTD ESP gura och tycker den blir väldigt "kvackig" med clean ljud. Gissar på att det är mickarna, eller har ni nåt tips på hur man kan få det varmare? Exakta ljudet jag är ute efter är om man väljer blues ljudet på denna gura https://www.thomann.se/larry_carlton_s7fm_tbl.htm?__cTr=78b65cf6-6c8a-40d4-8ff5-7517cf18d5a9

Lite saker som ska fixas annars är bättre takt i början, lite halvdassiga gitarr solon och självklart riktig sång. 

Redigerat av Jeffaklumpen
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.