Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, Har spelat in några låtar och har fått hjälp med mixningen. Problemet är att jag saknar mitt sound från mina demos, har svårt att vara objektiv. Kan ni snälla ge mig lite feedback gällande vilken version ni tycker är bäst, om det är något som fattas, vad skulle kunna lyfta låten ännu mer osv. 

Tack på förhand! 

Den sista versionen är min demoinspelning. 

Redigerat av Im ok
  • Gilla 2
Annons
Postat

Tydligt helt annat sound. Sången har mer en ”radio” effekt på din demo. Mycket mer kick rytm i din demo. 

Lustigt att det var just det jag tyckte saknade/ skulle lyfta låten i mix versionerna, innan jag hört demon. Demon har väl sina problem med arr efter refräng, men tycke o smak. Men demo soundet borde gå att efterlikna betydligt mer i mixen. Helt enig med dig.

• Gilla 1
Postat
1 minut sedan sa Håkan Ström:

Tydligt helt annat sound. Sången har mer en ”radio” effekt på din demo. Mycket mer kick rytm i din demo. 

Lustigt att det var just det jag tyckte saknade/ skulle lyfta låten i mix versionerna, innan jag hört demon. Demon har väl sina problem med arr efter refräng, men tycke o smak. Men demo soundet borde gå att efterlikna betydligt mer i mixen. Helt enig med dig.

Hej! Tack för att du lyssnade! 🙂 Min demo har exakt samma arr som de mixade versionerna, alltså strukturen på låten. Men jag håller med, att mitt sound saknas helt på de mixade versionerna. Funderar på om jag ska mixa låten själv, ta det jag spelade in och lägga in det i mitt projekt. Tex min sång på min demo sjöng jag rakt in i datorn, och gitarrerna är midi. Lagt så mycket pengar på mixningen 😞

Postat
10 minuter sedan sa slejnard:

Låter mycket bra! 👍 

Din demo har trevligare ljud på nåt sätt annars tycker jag version 2 låter mest ”färdigproducerad”. 

Fortsätt så. Bra jobbat 👍 

Tack för att du lyssnade! 🙂 Majoriteten, i princip alla, tycker att min demo har bättre sound. Jag får nog lite på min magkänsla, och kanske helt enkelt mixa låten själv. Suck.

Postat

Ja det är inte lätt att lämna bort sitt skötebarn. Jag mixar mitt eget material och får feedback så jag kan göra små justeringar. Mixning är roligt och givande. Risken är att man aldrig blir nöjd dock… du kanske kunde lämna ifrån dig enbart mastringen nästa gång? 
Kör i vind! 

Postat
15 minuter sedan sa slejnard:

Ja det är inte lätt att lämna bort sitt skötebarn. Jag mixar mitt eget material och får feedback så jag kan göra små justeringar. Mixning är roligt och givande. Risken är att man aldrig blir nöjd dock… du kanske kunde lämna ifrån dig enbart mastringen nästa gång? 
Kör i vind! 

Ja, jag borde bara betalat för ha spelat in sång, trummor och gitarr och mixat själv. Alltså, jag älskar mixarens arbete. Han är en av sveriges främsta och jobbar med Sveriges största artister, men det är svårt när man har sitt sound liksom. Jag har börjat ta mixningslektioner, så jag hoppas jag får till det en snar framtid. När jag skrev låten kände jag att den här låten var coolt, hade hit-potential, men nu känner jag ingenting för det har gått så lång tid, och tappat inspiration. 

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.