Jump to content
Annons

Versus Me - Addicted


Betyg  

5 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      0
    • 3
      0
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Varför recenserar/bedömer ingen detta nu då?? Nu börjar det hända grejer!! Lite livegitarr. Är peronligen inne i en period där jag låter mig tillåta liveinstrument och så lite kompressorer, equalizers och reverb som möjligt, för att mer ta tillvara på rummets egen akustik. Såsom det lät när man spelade in som barn...

Därför kan jag säga om detta att det var ett kul inslag på forumet. Rock är mycket min grej. Grungeaktigt detta här - intressant. Ingen känsla av jättehit, men ett bra dagsverke.

Rösten är ok i sammanhanget. Gitarrerna likaså.

Faktum är att jag inte vet vad jag ska säga om själva inspelningen, panoreringar och så. I såna här fall tänker man mer på musiken, och det är väl så musik ska vara?! Om jag bara visste var låtarna tar vägen när man hört dem i sin Real Player en gång. Lyckas inte spara en enda sång, men denna ville jag spara.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter väldigt mycket "replokal-rum" om mixen.

Allt känns så långt bort på nåt sätt. Lägg lite mer kompressor på gurorna så blir det nog lite bättre. Detsamma gäller trummorna i allra högsta grad.

Ifall ni har använt en ambiencemik i rummet så behåll den men blanda in den så lite att det bara skitar ner lite. Ett tips är ju att komprimera den av satan och lägga lågt i mixen för att ge det mer liv.

Basen måste upp eller så har ni skärt konstigt nu? Känns som ni tagit bort allt under 70 Hz typ?

Sången kan komma fram och upp lite mer i volym också, detsamma gäller körerna.

Ta nu detta som min personliga åsikt eftersom det är det d är 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Håller med Lavrell i allt! Men det är just DÄRFÖR det är så dj--la bra som det är redan!

😏

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm, här var det bra musik på gång 🙂

Tycker det låter bra, fast allt är lite väl spretigt. Försök få allt att sitta ihop bättre och få mer tryck med hjälp av lite kompressorer, utan att förstöra ljudet. Tex additiv kompression på trummerna skulle nog göra mycket. Jag får för mig att det är lite fula frekvenser som står ut i vissa gitarrer som skulle behöva dippas en aning. Jag får också känslan av att bastrumman är för högt mixad, och som sagt trummorna behöver sitta ihop mer.. Och tänk på att åka lite med nivåer (automatisera) i slutskedet av mix så att allt hörs precis så mycket som du vill.

Skön låt! Detta är riktigt bra, och kan bli toppen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för feedbacken

Låten är live inspelad 8 kanaler

mickarna till gitarrer och bas är sm57 vet inte vad det var för mickar till trummorna sen hade vi en ambience mick.

lite pålägg i efterhand såsom tambourin och bongo trumma 😄

säga vad man vill om mixen men jag tycker det är lyssningsbart, som sagt det går säkert förbättra men vi hade tidspress på oss så det blev inspelning (4 låtar) en dag och mixning en dag..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...