Jump to content
Annons

Någon i sthlms området som vill hjälpa till?


TobbeE

Recommended Posts

Hejsan jag undrar om någon i sthlms området som skulle vilja hjälpa mig att få igång min lilla hemmastudio ordentligt typ hjälpa till koppla ihop dra igån Sx2 optimera det o få allt o funka bra.

Har allt ihop plockat men skulle va kul o få allt så bra som möjligt + att jag fan inte hajjar ngt av SX2 o inte får det o funka bra. Hör gärna av er på msn eller icq även ni som inte bor i sthlms området.

mvh Tobbe

msn: tobbe_ericson@hotmail.com

icq: 71162148

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
självfallet mot en smärre betalning

ahhh fasen... jag läste "större betalning"... 🙂

Hur bevandrad är du i SX manualen? Där får du ganska bra hjälp i "Getting started-delen" och har du spelat in något förut med MIDI och syntar o grejer?

Om du är helt neu-burger på området..så viker jag bort mig själv..det tar alldeles för lång tid att förklara Cubase SX2-terminologi på ett snabbt och enkelt sätt om du ska ha någon form av behållning vill säga.....

men det kanske finns någon annan som har tid?

Om det är något annat finns det ju mycket hjälp här

Lycka till

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

hej igen jag är ju kunnig i VST men är sx2 helt nytt eller ? ingen som har msn eller liknande man kan rådfråga lite me o så?

Lite skummt å dyka upp här för att försöka få folk att snacka med dig på andra ställen. Ställ frågorna här istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, det finns en bok som skulle passa skit bra för dig.. kommer inte ihåg vad den heter.. den finns att köpa på www.musikborsen.se och det handlar om typ basic grejerna i hur man spelar in med syntar, cubase och massa annat bra.. den är på svenska också. Kolla om du hittar den på musikbörsen, den skulle nog hjälpa dig mycket 😉

EDIT:

Boken heter "Instruktionsbok Cubase DATORSTUDION" Och kostar 295 Kr

I think it would help you alot 😄

Redigerat av Utan Namn
Link to comment
Dela på andra sajter

Lite skummt å dyka upp här för att försöka få folk att snacka med dig på andra ställen. Ställ frågorna här istället.

Hmmm..ja det ser lite märklisch ut...men det är i.o.f.s enklare med msn där man får svaren direkt och där dom inte sparas som på forumet...

Det har ju en tendens att bli frågor som : VA?? vad gjorde du nu??...nej..ställ tillbaka allt..starta om programmet...och... sedan sätt tillbaka sladden du flyttade.." typ så 😄

Och det skulle nog inte admin gilla... 😉

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

ja som sagt lättare att prata me nån live segt o snacka här ju .. men asså ja har hålt på mkt me inspelning o så ja är ju knappast nybörjare behöver bara hjälp att optimera lite o få allt o funka ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Well...jag vet inte än om jag har den tiden...misstänker att det drar iväg när man väl sätter igång 🙂

MSN i all ära ...men det suger rätt mycket kraft, mentalt, att skriva om något man kan ut i fingerspetsarna...och få någon annan att förstå...

Så det är lättare att träffas upp, kolla in vad som behövs, koppla in, förklara lite snabbt, sen ut genom dörren... 😛 ... för en större summa pengar.. 😛 ähh..skojar bara...

Är datorn i funktion, midi-interface, keyboard, syntar och Cubase installerat och fungerar?

Eller hänger allt i en stor klump och skrattar...

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...