Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

De ska tydligen finnas en knapp "direkt monitor" kan nÄgon föklara innebörden av funktionen?

Den Àr viktig har jag förstÄtt av ett inlÀgg jag kan citera sÄ kanske ni förstÄr mitt lilla problem

citat:

Du kopplar antingen TAPE OUT eller MAIN OUT till datorns line-ingÄng.

Datorns line-UTgĂ„ng kopplar du till TAPE IN, men bara först efter att du tryckt AV en trevlig liten knapp som heter TAPE TO MIX samt PÅ knappen TAPE TO CTRL ROOM. Dessutom ska du trycka bort monitorfunktionen i ditt inspelningsprogram i datorn.

PĂ„ sĂ„ sĂ€tt kan du lyssna pĂ„ ljudet frĂ„n ditt instrument direkt genom mixern, samtidigt som du ocksĂ„ hör musiken du spelar in till genom mixern. TAPE TO MIX/TAPE TO CTRL ROOM-knapparna förhindrar att musiken du spelar in till gĂ„r tillbaka in i datorn-dĂ€rifrĂ„n tillbaka in i mixern en gĂ„ng till-dĂ€rifrĂ„n tillbaka in i datorn igen osv osv runt runt runt, vilket resulterar i ett BRÖL, och Ă€r Behringers fantastiskt enkla sĂ€tt att lösa det problemet.slutcitat.

jag fÄr sÄ kallad "rungÄng" i min tapco6306 Àven om jag tryckt AV tape to mix knappen. har testat alla kombinationer finns bara tvÄ knappar som ovan.

och min "direkt monitor" knapp i VSTmulti Àr inte aktiverad kommer inte Ät att Àndra nÄtt.. ska tillÀgas att jag kör med hörlurar om de har betydelse??

Kan nÄgon detta?? saken Àr den att jag spelar in klicket i mitt cubaseSX1?? det gÄr tillbaka i mixen och jag spelar in det,, *hmm*

/kirtaphus

Redigerat av kirtaphus
Annons
Postat (redigerat)

Jag Àr inget proffs pÄ mixer, sÄ det bÀsta kanske Àr om nÄgon kan verifiera att nedanstÄende funkar:

Prova med koppla "AUX Send 1" pÄ din mixer till datorns line-in. Sen borde du kunna stÀlla utgÄngsnivÄn frÄn mixern till datorn med den röda knappen (kikade pÄ denna bild: http://www.tapcogear.com/scripts/showimage...lt3Qrt-high.jpg )pÄ den kanal som du vill spela in pÄ. Var Àven noga med att se till att den röda knappen pÄ övriga kanaler stÄr pÄ noll!

Edit: "Direct monitor"-knappen i Cubase SX (ser sÀkert likadan ut i Àldre versioner ocksÄ?) Àr en rund liten sak som finns pÄ varje kanal, men en symbol för en högtalare pÄ. Den gör att du kan den processade signalen samtidigt som du spelar in, om du t ex spelar in gitarr m h a nÄgon mjukvaruplugg. Och omvÀnt mÄste man stÀnga av denna om man bara vill lyssna.

Redigerat av JJRockford
Postat

Tack JJRockford!! 😏

ja.. de fungerar som du sa.. jag kör med monitorknappen vid inspelning!!

jag behövde inte koppla om i mixern. sÄ nu Àr Àntligen dax att börja spela in..

/kirtaphus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.