Jump to content
Annons

davand

Recommended Posts

Annons

Jag kan inte jämföra med nån Cubase-produkt, därför att jag inte kan dem alls... Sjölv gick jag på "känslan" och en st referens när jag i tidernas begynnelse (ett halvår sen) valde Sonar i st f Cubase. Men din fråga 2:

Homestudio saknar till att börja med det som skiljer Sonar 3 och 4 (läs på på www.cakewalk.com), och har inte heller någon av de features som skiljer "studio-" från "producer-" utgåvan av Sonar. (kolla cakewalks hemsida igen...)

Närmaste jämförelse torde då bli sonar 3 studio, och den stora skillnaden blir då att du inte får med något mixerfönster till home studio. Annars skeppas väl det man kan tänkas behöva? Obegränsade kanaler, möjlighet att köra dXi- och vst-effekter/instrument... rewirestöd...

Jag tycker det verkar vettigt... Det går ju att uppgradera till Sonar om du växer ur instegskostymen:)

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju nivå- och panreglar i sekvenserfönstret oxå, så visst går det att spela in och ratta lite utan mixerfönster... Frågar du mig så är det klart att jag värdesätter mixerfönstret.... Men wtf... nåt ska väl bantas med 2/3 av priset...

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...