Jump to content
Annons

Dröm


Evelina Alverstedt

Recommended Posts

Hej. Mitt namn är Evelina alverstedt. Jag är en tretton år gammal tjej som drömmer om att bli sångerska. Mina kompisar säger att jag sjunger jättebra. Mina föräldrar tror på att jag kan bli en sångerska. Vilket är bra att ha sina föräldrars stöd. Men det jag undrar mest om ät om någon vill ge mig chansen att få tag på ett kontrakt eller liknade. Jag gör gärna sångprov innan. Tack för din tid.

-Evelina Alverstedt.

Är*

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen, Evelina.

Kul med ambitioner och drömmar. Skulle dock inte rekommendera att du söker efter skivkontrakt som solo-artist som 13-åring.

Föreslår du kontaktar kommunala musikskolan, eller söker efter en sångpedagog där du bor; nån som är känd som bra och omtyckt, inte bara 'vem som helst'. Det kan hjälpa dig mycket att utveckla din sång på ett organiserat sätt, du får kritik från kunniga, och du får ofta kontakter och tips om sångtillfällen, marknader, skolavslutningar, teater-shower och revyer, öppningsanföranden eller andra evenemang.

Körsång, att gå med i en kör, är dessutom ett ypperligt sätt att grundligt träna upp sin sång, sitt magstöd, sin känsla för hur sången relaterar till den omgivande musiken/klangen och intervallträning. Det är inte så "rock'n roll" med kör, om man säger så. Men det är riktigt bra grundläggande. Även kommunala musikskolan har säkert ensembler som vill prova att spela med sångerska nån gång; blåsorkestrar, gitarrensembler osv.

Det ger rutin och grym grundkunskap om musik och sång överlag, som hjälper väldigt mycket om några år då du kanske vill söka dig mer affärsmässiga kontakter i musikvärlden. Om du gör dig smått känd där du bor, lokalt, som god sångare och musikant, det gillar musikbolag. Dom ser sånt lite som garanti för att du inte bara är nån oduglig mikrofon-kåt exhibitionist. Såna finns det tiotusentals av.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Man behöver inte jobba med musik det kan vara bara roligt också. Det går bra att utveckla sin talang även utan att satsa på att ha det som jobb.

Lycka till och framför allt ha skoj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Musik är som med de flesta hobbies ...om man är grym på det man gör och tur på vägen så kan man lyckas. Är ambitionen att man ska leva på en hobby så blir nog oftast besvikelsen på vägen för stor för att orka ända fram.

Drömmar ska man ha och är din dröm just den nu så kör för fan ...hur det än blir så har du förmodligen haft kul på vägen dit men speciella recept på hur du får den fixad finns nog inte. Ha kul och gör det du vill på ditt sätt !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...