rostjocke Postat 28 januari 2014 Postat 28 januari 2014 Funderar pÄ ett av seten men vet inte vilket sÄ dÀrför vill jag gÀrna höra för och nackdelar av nÄn som har erfarenhet av nÄt av seten.
Lundin Postat 31 januari 2014 Postat 31 januari 2014 Bra budget trummor bÄda tvÄ, avsaknaden av nÀt-skinn pÄ Alesis och att de har "vanliga skinn" pÄ en hÄrd skumgummibas gör att dessa lÄter av bara helvete.. d.v s de ger ett eget ljud frÄn sig som Àr vÀldigt högt.. Jag gillar triggningen i Alesis genrellt som kÀnns aningen rappare jÀmfört med den i Roland-modulen, men det Àr sÄ subjektivt.. vi pratar "mikrokÀnsla" i respons och inget som pÄverkar spelkÀnslan mellan dem. Alesis kan ha kommit ut med en nyare modell pÄ slagplattorna till DM10 Studio som Àr av annan, mer "Roland-lik" gummityp men de jag tÀnker pÄ Àr "lÄteravbarahelvetetypen" Rolands kit har nÀtskinn vilket gör dem relativt tysta och att föredra om du bor i lÀgenhet.. dÀremot Àr den nya kickplattan inte jÀtte tyst om man jÀmför med en nÀt-skinns dito sÄ det bÀsta Àr att försöka gÄ o lyssna pÄ dessa innan du bestÀmmer dig med Alesis-lÄter-av-bara-helvete-pads-typen i en lÀgenhet blir du vrÀkt efter 5 minuter... helt garanterat. Ingen "riktig" hihat pÄ nÄgon av dessa kit vilket kÀnns konstigt om du spelat riktiga trummor förut, har du ingen referens till hur en hihat kÀnns spelar det nog ingen roll. Personligen tycker jag att trumljud i de flesta E-trummor har en del att önska, Àven dyrare set Àn dessa tvÄ men de fyller sin funktion om man inte Àr sÄ krÀsen och krÀver ultra realistisk Ätergivning. Fördelen med E-kit Àr om du kopplar dem till datorn via MIDI och triggar trum-plugins sÄ blir musikskapandet mÄnga gÄnger roligare Àn att spela dem via klaviatur eller programmera. Personligen gillar jag inte idén med att sÀtta en triggmick mitt i trumman som Roland gör för det ger en onaturlig velocity i anslaget om du rÄkar spela mitt pÄ den sÄ dÀrför skulle jag rekommendera Alesis.. Men du gÄr inte fel med nÄgon av dessa trumset i den hÀr prisklassen dÄ bÄda Àr bra / lÄter bra utan det Àr snarare vilken kÀnsla du fÄr nÀr du spelar pÄ dem som fÄr avgöra Lycka till
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.