Oakmeal Postat 8 december 2013 Postat 8 december 2013 (redigerat) Hej! Jag har en laptop, Asus N56V. Till den har jag ett extern ljudkort, Focusrite 6 usb. Mitt problem är att när jag startar datorn, så distar ljudet (både genom monitorer och hörlurar. Det skumma är att jag kan lösa problemet... Genom att sätta datorn i strömsparläge och efter det starta den igen, så funkar ljudet perfekt! Men det är extremt frustrerande att hela tiden behöva gå igenom denna rutin. Finns det någon som möjligtvis känner igen detta problem, eller vet vad det kan bero på? Kanske finns det någon som sitter på en lösning? /Andreas Redigerat 8 december 2013 av Oakmeal
drloop (oregistrerad) Postat 8 december 2013 Postat 8 december 2013 Låter som drivrutin problem. Vilket OS kör du?
Oakmeal Postat 8 december 2013 Trådstartare Postat 8 december 2013 Låter som drivrutin problem. Vilket OS kör du? Windows 8
laban1 Postat 8 december 2013 Postat 8 december 2013 Vad händer om du startar ljudkortet efter datorn?
drloop (oregistrerad) Postat 8 december 2013 Postat 8 december 2013 Du kan prova att starta datorn utan stömspar funktioner. Ställ in fullt blås i W8 så kan det bli bättre.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.