Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Funsar på att köpa ESI WamiRack 192L (4295:-), ett intrent ljudkort, att ha i min Mac som jag också är på väg att köpa... Vte någon något om detta kort?

Har även ett par andra kort jag väljer mellan:

ESI Waveterminal 192L (internt) (1595:-)

ESI Waveterminal 192M (int.) (2395:-)

ESI Waveterminal 192X (int) (2395:-)

ESI Quatafire 610 (firewire) (3895:-)

Jag kan väl gå upp till fyratusen kronor för ett ljudkort. Jag har inga som helst proböem med att ha PCI kort, snarare ser jag inte varför man inte skulle ha det på en stationär dator..

Har någon tips på andra ljudkort som funkar bra? Behöver egentigen inte många aud in/outs, kommer förmodligen köra på en G4 2Ghz, 2GB RAM. (Mjukvara: logic 5.5/6)

Tack på förhand!!

/Rasmus

Annons
Postat

Jag tycker du ska köpa ett beggat MoTu-kort som funkar skitbra tillsammans med Logic och Mac. Har Motu-kort i plugget och dom krånglar aldrig 🙂

Grym ljudkvalitet och lätta att handskas med 🙂

Postat
var kan jag hitta dessa?

Motu? Aldrig hört om..?

Finns beggade på Vendolin.se ´där du även kan hitta andra musikprylar 🙂

annars är ju motu.com ett hett tips också =)

Men ska ju tilläggas att Wamirack 192L också är bra

Postat

Hej,

Jag använder ett 192M till min PC och det har funkat kanon. Det enda negativa som jag upplevt är den ganska korta sladden mellan kortet och break-out boxen.

Jag använder XP och Cubase SX...

/Björn

Postat (redigerat)

Kan bara instämma att Motu funkar klockrent med Mac och Logic! har kört ett föråldrat 2408 i fem år och det funkar hur bra som helst.. 😄 kör det i Studion, hemma kör jag PC, Cubase och E-mu 1820m. Skam att det inte finns drivare för 1820 till Macen 😛

Redigerat av Starion
Postat

Hittat motu 2408 mkI-ljudkort med pci 324 för 2000kr. Kanske det är bättre, elle rska man satsa på 2:an direkt tycker ni?

Postat (redigerat)
Hittat motu 2408 mkI-ljudkort med pci 324  för 2000kr. Kanske det är bättre, elle rska man satsa på 2:an direkt tycker ni?

Jag skulle nog ha satsat på Mk2:an ja... 😄 (ge ett skambud 😛 )

Redigerat av Starion
Postat

men låter fyra resonligt, eller är det för mkt? Vad ligger de på nya?

Om jag köper denna (324 PCI, f.ö.), behövs det även något annat i form av micpreamp osv, eller är det bara att tuta och köra så fort jag införskaffat en mac och logic?

Postat

Jag kör med ett 192L och har aldrig haft några som helst problem! Kan rekommenderas om det är ett av alternativen du undersöker...

Postat

Men om jag köper Mk2an, vad mer behöver jag?

Jag har förstått att även en micpreamp krävs, men behövs något ytterliggare för att koppla in guran?

(Har en gammal jävla behringer mixer som jag vill försöka undvika, satsar hellre på att smacka in sladdarna rätt in i korten..)

Postat
Men om jag köper Mk2an, vad mer behöver jag?

Jag har förstått att även en micpreamp krävs, men behövs något ytterliggare för att koppla in guran?

(Har en gammal jävla behringer mixer som jag vill försöka undvika, satsar hellre på att smacka in sladdarna rätt in i korten..)

Köper du mk2:an behöver du en preamp, plugga in micen och kör på.. Ett annat alternativ kan även vara en beggad Digi 001:a Pro Tools ala Lite 🙂 skall funka utmärkt och den har inbyggd preamp! 😄 finns väl för runt 4000-5000:- skulle jag tro.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.