Jump to content
Annons

Svensk Ishockey


tommiejohansson

Recommended Posts

Ja, jag som är ganska mycket sport-intresserad och som ishockeyn utgör en stor del av skulle vilja se om det finns några fler som "älskar" ishockey här på forumet.

Jag önska att ni säger vilket lag i Elitserien &/eller Allsvenskan som ni håller på, tippar deras serie samt nämner era favoritspelare som ägs av klubben/klubbarna.

Vore otroligt kul att se om någon tippar rätt i någon av serierna (det är ju trots allt knappt 2 månader kvar tills det är slut)... om ni skulle vilja skulle ni som har rätt få vinna min nästa skiva som pris? :rolleyes:

Då börjar jag med Elitserien:

Favvolag i serien är Timrå IK (norra delen av Sverige och jag kommer ifrån Småland xD) och favvo-spelarna i laget är Robin Jonsson, ny från FBK... Magnus Pääjärvi Svensson (född 1991!) och Mika Pyörälä, ny från Kärpät... och så är Eric Moe (egen back-produkt) en av kandidaterna också

kan också säga att tidigare var ju det självklara valet: Henrik Zetterberg med Timrå IK som moderklubb!

Tippar serien enligt följande:

1 HV 71

2 Färjestad BK

3 Timrå IK

4 MODO Hockey

5 Linköpings HC

6 Frölunda HC

7 Djurgårdens IF

8 Skellefteå AIK

9 Brynäs IF

10 Luleå HF

11 Södertälje SK

12 Mora IK

Allsvenskt favvolag och det lag jag älskar mest är Nybro Vikings IF ifrån Småland och där är min absoluta favvospelare av dom som har kontrakt med klubben Jonny Ågren, Kalmar-produkt som kom till Nybro som 16-åring och nu är över i frankrike och söker motivation en säsong efter att ha spelat i Nybro sedan ankomsten för 11 säsonger sedan ungefär... av dom som är och spelar i klubben så faller valet på Fredrik Strid, ny från Skövde och Bobby Williams, ny förra säsongen ifrån Hammarby IF.

Tippar serien gör jag såhär:

1 Leksands IF

2 IF Malmö Redhawks

3 Rögle BK

4 IF Björklöven

5 VIK Västerås HK

6 Växjö Lakers HC

7 Almtuna IS

8 Bofors IK

9 IK Oskarshamn

10 Nybro Vikings IF

11 A I K IF

12 IF Sundsvall Hockey

13 Borås HC

14 Nyköpings HK

15 Huddinge IK

16 Hammarby IF

Bör också berättas att Hammarby IF sager att dom, trots att dom ligger cirka 5,1 miljoner kronor back, ska värva sig ur krisen efter 32 omgångar och då ligger dom dyngsist med ändast 16 poäng = 14 poäng upp till närmaste lag över.

Svara gärna... ingen mobbning för vilket lag man håller på 🙂 inte seriös sådan iallafall 🙂 & ni får gärna tycka till om det möjliga priset för den bästa tipparen 🙂😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hocky Bocky... det är där när vuxna män åker omkring på is och slåss med träpinnar??

Tror det fanns en tjeckisk målvakt som hette Druzilla. Lät fräckt, var asbra. Lite idol.

Spelar han fortfarande? I så fall röstar jag på honom och att han är med i bägge serierna och vinner dem med sitt lag.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hocky Bocky... det är där när vuxna män åker omkring på is och slåss med träpinnar??

Tror det fanns en tjeckisk målvakt som hette Druzilla. Lät fräckt, var asbra. Lite idol.

Spelar han fortfarande? I så fall röstar jag på honom och att han är med i bägge serierna och vinner dem med sitt lag.

😄

:musik

Haha 🙂 tyvärr du... den gick inte 🙂

haha, du är inte så intresserad av ishockey irl va? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Hocky Bocky... det är där när vuxna män åker omkring på is och slåss med träpinnar??

Tror det fanns en tjeckisk målvakt som hette Druzilla. Lät fräckt, var asbra. Lite idol.

Spelar han fortfarande? I så fall röstar jag på honom och att han är med i bägge serierna och vinner dem med sitt lag.

😄

:musik

Haha 🙂 tyvärr du... den gick inte 🙂

haha, du är inte så intresserad av ishockey irl va? 😎

Inte ett dugg. Ishockeyspel (Stiga) är kul dock.

Men det är alltid fascinerande med någon - som Du - som är så inne i en grej. Respekt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hocky Bocky... det är där när vuxna män åker omkring på is och slåss med träpinnar??

Tror det fanns en tjeckisk målvakt som hette Druzilla. Lät fräckt, var asbra. Lite idol.

Spelar han fortfarande? I så fall röstar jag på honom och att han är med i bägge serierna och vinner dem med sitt lag.

🙂

:musik

Haha 🙂 tyvärr du... den gick inte 🙂

haha, du är inte så intresserad av ishockey irl va? 😎

Inte ett dugg. Ishockeyspel (Stiga) är kul dock.

Men det är alltid fascinerande med någon - som Du - som är så inne i en grej. Respekt!

haha, jo... ishockeyspel är rätt så kul det med 😄

haha, sjysst att du tycker det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...