Jump to content
Annons

Seriously Fonky


Jojje84

Betyg  

11 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      1
    • 4
      6
    • 5
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Seriously Fonky

ARTIST/GRUPP: Rythm Royale

GENRE: Typ House

LÅTLÄNGD: 5:04

KOMPOSITÖR: Joel Nyberg

PRODUCENT: Joel Nyberg

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: 4.6 mb

LÅTLÄNK: Seriously Fonky (Se även Gallup och lyssna på min andra lite mer skitigare låt här på forumet https://www.studio.se/index.php?showtopic=3443)

Nu fungerar länken!

Detta är den mest färdiga låt jag har för tillfället. Efter att ha lyssnat på den ett 20-tal gånger har jag bestämt mig för att ändra vissa saker t.ex. att göra det mer intensivt när det höga "hornet" eller vad man kan kalla det kommer in på 3:20. Funderade även ett tag på att ta bort "parapa-grejen" dvs sången, men kom på att den kanske ska vara kvar... Men har inte riktigt tid att fixa det nu, får bli senare.

Vill gärna ha tips m.m. om allt! Jag är bara en amatör som har musikskapande som mitt största intresse och jag har filat en hel del med ljudbilden. I alla fall mer än jag gjort i någon tidigare låt. Fler låtar kommer inom kort!

Vad tycker ni? Bajs eller supernajs?

Redigerat av Jojje84
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Testa att dra upp "barapa"- samplingen i volym, loopa den i beatet & gen den mer plats så det blir hooken. Som i Promoe's These Walls... kan bli överfett. Då lovar jag att flowa på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Disco Dan! Ja, det va det jag menade att jag ska lägga till lite skumma och mer internsiva ljud efte 3.20 där toppen är tänkt att vara. Tänker förresten lägga upp en till låt, lite funkigare och skitigare, kommer senare ikväll 🙂

Jag gillade verkligen din Wasabi?! Har pumpat den flera gånger! Jag är amatör-DJ men skulle lugnt spela den om jag lirade på nån houseklubb... Gillar filterhouse starkt! Fortsätt så! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

ceedigh (oregistrerad)

Grymt sväng!

Håller med om att du borde höja volymen på "parapa"-samplingen så att den blir tydligare som "refräng".

Riktigt snyggt arrangemang för övrigt! Starkt jobbat!

Redigerat av ceedigh
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Ja jäklar va det svänger här ! är scratchen äkta eller samplad ? personligen skulle jag mixat på ett annat sätt,för att få mera briljans ,men det duger gott som det är! Att lyfta fram parappa samplingen som en refräng är nog ingen dum ide.

Mvh Case

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...