Jump to content
Annons

Från 2 skärmar till 1 i Cubase. Pluggar hamnar utanför arbetsytan


suprapappa

Recommended Posts

Hallå!

Jag sitter just nu och jobbar med Cubase 5.5. Normalt sitter jag med två skärmar och har då projektfönstret i den vänstra och mixer och pluggar i den högra. Nu har jag tagit med en bantad rig till stugan på semester och använder bara en skärm. Jag håller på och mixar om ett gäng låtar som jag har påbörjat med två skärmar.

Om jag t.ex. har projektfönstret uppe och trycker på F3 för att få fram mixern går detta utmärkt men ska jag ta fram en plugg (genom att klicka på "e" i mixern så hamnar den på en arbetsyta utanför skärmen (där den tidigare har legat när jag har haft 2 skärmar) och jag får en scrollist vilket gör att jag måste scrolla till där den högra skärmen skulle ha varit och "hämta in pluggen".

Finns det ngt sätt jag kan få allt att öppnas endast i den arbetsyta som jag har tillgänglig?

Tack

Redigerat av suprapappa
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
BurninSven (oregistrerad)

Du får tala om för datorn att den bara har en skärm nu eller i sämsta fall starta om projekten i din original setup och dra in allt till huvudskärmen och sen spara som.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, pluggarna "kommer ihåg" var de befann sig när de stängdes. Så antingen tala om för dem (via bildskärmsinställningar i Kontrollpanelen) att du bara har en skärm, eller 'dra in dem' och stänga där du vill ha dem - som BurninSven sa.

Att mixen är där den ska beror på att den inte kan gå utanför Cubase huvudfönster.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...