Jump to content
Annons

AIY gör entré


AIY

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Reight

* ARTIST/GRUPP: AIY

* GENRE: Drum & Bass

* LÅTLÄNGD: 4:37

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: Mp3 CBR 128kbit

* STORLEK: 4,23mb

* STATUS: Omastrad

* LÅTLÄNK: Reight

Ett spår som jag själv tycker mycket om. Det kanske faller någon annan i smaken likaså? Har länge letat efter ett forum där jag kan "screena" mitt material för andra än kompisar. Hoppas Studio kan fylla just den funktionen.

[EDIT]: skalade ner till 128kbit för att fler ska ha möjlighet att lyssna.

Enjoy

//AIY

Redigerat av AIY
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

8-delsbasen är helt fel imo - beatsen är inte dina egna (och är dessutom otajta!) vilket sänker helhetsintrycket.

Syntarna behöver eq:as för att inte krocka. Tranceleaden är till exempel alldeles för basig och mullrar ihop med kicken och den fula 8-delsbasen.

Inget sticker ut och fångar intresset, allt bara mullrar på och låter Datamusik.

Ledsen för att sabeln kom fram, men det var väl därför du kom hit - för att få ärlig feedback?

Koncentrera dig på beatsen, få dom att sitta. Läs på om hur man jobbar med eq och kompressor.

Det är mitt förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljuden sitter inte riktigt ihop, känns som lite lösa delar och instrument lagda på varandra. Du behöver (som nattis säger) eqa mer. Kapa gärna bort den där skumma diskanten på 8dels basen som hörs när den ligger själv. Om du kan eqa och sätta ihop ljuden så att de hänger ihop bättre kommer materialet lyfta.

Link to comment
Dela på andra sajter

8-delsbasen är helt fel imo - beatsen är inte dina egna (och är dessutom otajta!) vilket sänker helhetsintrycket.

Syntarna behöver eq:as för att inte krocka. Tranceleaden är till exempel alldeles för basig och mullrar ihop med kicken och den fula 8-delsbasen.

Inget sticker ut och fångar intresset, allt bara mullrar på och låter Datamusik.

Ledsen för att sabeln kom fram, men det var väl därför du kom hit - för att få ärlig feedback?

Koncentrera dig på beatsen, få dom att sitta. Läs på om hur man jobbar med eq och kompressor.

Det är mitt förslag.

Jag ifrågasätter inte att ALLT måste eq:as, har dock inte monitoruppsättning som tillåter det fullt ut.

Att det inte är mina beats betyder bara att jag tycker att dom passar bra in i låten. otajta är dom dock inte, det är skapat för att få ett mer punchit beat.

tack för era synpunkter, ska lägga upp en andra rendering när den är klar.

AIY

Link to comment
Dela på andra sajter

Som nattvakten säger så låter det lite datamusik och då tänker jag på det snabba brekabeatet, det är exakt ett sådant jag har på en av mina amiga moddar :rolleyes:

Resterande trummor med hihatarna är lite hårt kompirmerade så hihatarna dämpas vid kagge slagen.

Basen gillar jag inte riktigt, försök komma med en varierande bas slinga som passar med trummorna så ska det bli bra 😛

Synt slingan över röstar resten, du får balansera mera och eq'a om lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Basen gillar jag inte riktigt, försök komma med en varierande bas slinga som passar med trummorna så ska det bli bra

En filosofi jag har är att köra mycket med slingor jag tycker om, dom blir inte tråkiga (för mig iallafall)..

Dock skulle jag behöva lära mig eq:a rejält, och det vet jag...

AIY

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...