Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har just ni inhandlat mig en ny mic me ljud kort (tsm mt87 mkii o Steinberg ci1)

och är väldigt nöjd men.

jag sysslar då med rapp och undrar hur man ska mixa mer me tydlighet lr nån sorts redigering som de låter lite skönare, tydligare o.s.v

mixar o redigerar cubase/adobe audition

tacksam för svar / XezXe!

ta gärna en titt ! http://www.youtube.com/watch?v=dwWmHS6uFY0 😄

Annons
Postat (redigerat)

Tja man, lägg på ett litet reverb så kommer din röst sjunka in i beatet lite mera. Om du lyssnar på beatet så är det lite blött, din röst är torr (inget eko/effekter), så tänk att det ska "passa ihop", annars bra jobbat, prova att göra längre låtar, som du kan stå för, även om 5 år, så du inte bara bygger ditt rykte på korta raps, kör hårt kid! tror på dig, god jul

edit: annars lät det bra tyckte jag. prova att backa lite mera, och försök att få med mer av kroppen när du rappar, så får du ett skönare sound också! spänn dig inte, relaax man

Redigerat av Martin
Postat (redigerat)

Tja man, lägg på ett litet reverb så kommer din röst sjunka in i beatet lite mera. Om du lyssnar på beatet så är det lite blött, din röst är torr (inget eko/effekter), så tänk att det ska "passa ihop", annars bra jobbat, prova att göra längre låtar, som du kan stå för, även om 5 år, så du inte bara bygger ditt rykte på korta raps, kör hårt kid! tror på dig, god jul

edit: annars lät det bra tyckte jag. prova att backa lite mera, och försök att få med mer av kroppen när du rappar, så får du ett skönare sound också! spänn dig inte, relaax man

aa, de ska ja göra! tack för tipsen o de där var bara en ny mick test drf va den kort! amen god jul på dej me !

Redigerat av Williaaamm
Postat (redigerat)

gör aldrig några "test", Internet är också en scen, skulle du testa att rappa om du stog på scenen och hela din skola var där? nix. allt är samma.

arå! man har ju också börjat sin karriär med att vilja rappa 😉 men jag blev rockmusiker i stället.

här har du något du kan rappa över: John Butler Trio – Ocean - lycka till!

Redigerat av Martin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.