Jump to content
Annons

thick dick - drunken bliss


Effektfullt?  

9 röster

  1. 1. Effektfullt?

    • Oh yes, omedelbar lycka!
      2
    • Mja, men den tar sig efter några varv.
      0
    • Mäh, kanske om jag hade varit riktigt packad.
      5
    • Öh.. hur satans full var du egentligen?
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: lek (drunken bliss)

ARTIST/GRUPP: thick dick

GENRE: upprymd fylledansmusik

LÅTLÄNGD: ca 1.30

KOMPOSITÖR: Daniel Mars

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 1.5mb

STATUS: sshnackar du meh mej? 😎

Jag har en hel del musik på gång men inget av det kommer att bli klart inom kort så därför tänkte jag lägga ut en gammal låt som förtjänar lite uppmärksamhet. 😉

Det var ganska precis ett år sedan, jag satt hemma, full, och väntade på bussen till stan, min flickvän och en spelning. Ett stort behov av att hitta någon musik i samlingen som kunde matcha mitt upprymda tillstånd sköljde över men bara besvikelser följde.. med knappt en timme kvar till bussen skulle avgå klickade jag igång Jeskola Buzz och äntrade ett tillstånd av närmast rent flow (se Mihály Czíkszentmihályis bok med samma namn för förklaring) vilket resulterade i låten "lek" (senare omdöpt till "drunken bliss").

Grunden är simpel fjärdedelspuls med hi-hatslag i baktakt och en basgång som sjukt skönt moduleras ur takten av en fyrkantsvåg men det viktiga är melodierna; den första är fånig, den andra skön och sedan blir det bara mer och mer. De är alla byggda med samma ljud (från den absolut enklaste synten som finns till Buzz, "ES9" eller något sådant.. gör ett ljud som enbart kan påverkas ton- och volymmässigt) fast en oktav upp för varje nytt tillskott. Helt oegripligt att ingenting krockar i tanke på att jag kunde noll harmonilära och skrev in sådär femtio toner på fyra gånger trettiotvå steg gissningsvis under cirka tjugo minuter.

Nå, nog tjatat. En och en halv minut thick dick-eufori hittar ni här:

http://www.electromancer.com/showTrack.php?id=1076541821

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nå, den är kanske för personlig (i bemärkelsen att bara jag förstår eftersom jag vet precis vad jag var ute efter). Jag har vidare bara gjort musik på riktigt i två år och utvecklats en hel del på senare tid så "drunken bliss" är inte på något vis representativ för det jag gör i dagsläget. Min förhoppning var att någon skulle finna den skönt galen men man kan ju inte jämt få vad man vill.

Tack för att ni har lyssnat. Jag ska lägga ut lite ny, bättre musik inom några veckor. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...