Jump to content
Annons

Feedback på inköp av nytt ljudkort. (Konnekt 6?)

Recommended Posts

ThaLuke (oregistrerad)
Postat

Tjo.

Som kondensatormick hade jag tänkt att beställa SE Electronics X1 SESSION PACK

Min tanke är att mest spela in sång, lättare slagverk, bas och gitarrer och dyl.

Det är min första mick och jag är helt oerfaren gällade kondensatormickar och allt rörande inspelning och kringutrustning. Men jag har läst mycket bra om micken och den verkar vara bra att börja med.

Har läst nån timme på forumet och externt ljudkort och tycker att TC Electronic Desktop Konnekt 6 ser lovande ut.

Är det någon som testat flera typer av lite billigare ljudkort och även testat denna Konnekt 6 som kan

berätta lite vad ni tycker om den och om den är bra att börja med? Eller finns det kanske något lite billigare som

ser lika sexigt ut med samma prestanda? Och vilka är dom bästa sidorna som säljer begagnade musikprylar?

Även tips om att bygga upp sin första hemmastudio tas gärna emot.

//Lay it on me

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Jag tycker att det ser helt ok ut faktiskt Om du köper begagnat se till lat få med alla de program som är bundlade med ljudkortet när man köper det nytt. Kan bli dyrare om du måste skaffa ett ínspelingsprogram senare.

Kolla köp och sälj här i forumet eller på Vend om du vill ha beggat.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.