Jump to content
Annons

Ljudet går snabbare!


Max Levin

Recommended Posts

Jag kan inte spela flera ljud samtidigt utan att allt ljud plötsligt går i dubbla hastigheten(ungefär)!

Såhär går det till:

Jag sitter och spelar ett spel med tråkig musik, vilket jag genast åtgärdar genom att sätta igång lite rave och klicka igång spelet igen. Då plootsligt, wootsligt: "OUIIiiii"!(eller hur man nu skriver ett ljud som kvickt går snabbare på ett käckt vis) Hela låten, och mina nerver, fördärvade för hela dagen

Särskilt störigt är det om man ska remixa en .sid-låt och behöver spela upp den samtidigt som man grejar i Reason

EDIT: Nä nu kom jag på vad som är störigast av allt: När man lyssnar på musik och nån Flash-popup dyker upp med nåt helt onödigt ljud och "OUIIiiii"! ja ni vet

Redigerat av Max Levin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Glaader (oregistrerad)

Kan det vara som så att någonting ändrar från 44.1 till 48 Khz? Detta hände mig nämligen på min Mac när jag sequencade i Logic. Om jag startade Skype skickade nämligen det programmet ut en inställning till mitt MOTU 828 om att det skulle stå i 48 Khz-läge, och plötsligt lät allting "smurf" i Logic.

Link to comment
Dela på andra sajter

har du dom nya drivisarna från M-audios sida?

Laddade ner dom igår, installerade och gick å la mig. Nästa dag var allt som hade med ljudkortet borta! 😆

Det är tur att Microsoft finns där för en istället(nu blir det bara en kvick störning sen blir allt bra igen när man slår igång två saker samtidigt)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...