Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, beställde ett 003 rack+ factory i förra veckan, skulle även beställa en mac pro i samma veva men det uppstod ett oväntat ekonomiskt hinder på hemmafronten så den får vänta in lite pengar först.

Skall tillägga att jag har nämligen bytt hela min världsbild här, från pc till min första mac, samt från 10 år i cubase till protools. Detta föranleder att man känner sig lite lagom korkad mest hela tiden men det går väl förhoppningsvis över.

Med detta i åtanke fick jag spader när jag insåg att jag beställt nytt ljudkort samt får PT men kan inte sätta igång. Anledningen till att jag byter är bla att min gamla studiodator dött, så nu fick det bli ett rejält ombyte.

Har dock en polare som erbjuder mig att låna en Macbook (jag har snälla vänner) men den har det ökända lucent/agere fw-porten. Som jag förstått det så kan man komma runt detta genom att köra en extern fw-disk mellan datorn och 003:an. Nu till min fråga, vilken disk skall man välja och vad ska man passa sig för?

Mvh Joakim

Annons
Postat

alltså, jag försöker hitta en firewire hdd med ett oxford chipset samt 7200 rpm, verkar vara lurigt att hitta rätt, jag kanske letar/söker fel men om någon har löst det på detta sättet, vad har ni köpt för disk? Jag vill som sagt bara hitta en lösning som är smidig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.