Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag pluggar tv och funderar på att köpa mig en Zoom H4N som jag kan sampla ljud med, den är ju rätt portabel. Tänkte även kanske införskaffa Pro Tools 8, kan man då använda Zoom H4N som ett externt ljudkort till Pro tools och spela in?

Det går att använda den som ett externt ljudkort, det vet jag, men funkar det till Pro tools?

tacksam för hjälp.

/Mattias

Annons
Postat

Hejsan

Till pro tools behöver du antingen ett ljudkort från digidesign/avid eller m-audio. Så H4:an går inte. Om du vill redigera filerna i pro tools du spelar in med H4:an så är det bara att föra över dessa till hårdisken med medföljande USB-kabel och impotera filerna i pro tools.

MVH

Anders

Postat

Okej, tack!

Har du något annat program att rekomendera för audiointerface och ljudredigering för film med Zoomen? Funkar det att plocka in film i Cubase`?

/Mvh Mattias

Gizmozis sa:
Hejsan

Till pro tools behöver du antingen ett ljudkort från digidesign/avid eller m-audio. Så H4:an går inte. Om du vill redigera filerna i pro tools du spelar in med H4:an så är det bara att föra över dessa till hårdisken med medföljande USB-kabel och impotera filerna i pro tools.

MVH

Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.