Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har ett problem som jag tycker det måste finnas en sopenkel lösning på men kan inte hitta den.

Har ett projekt i logic 9 där trummor och bas är inspelat fritt, dvs inget klick har använts.

Nu ska jag lägga på gitarrer, dessa ska ligga innan trummorna och basen kommer in och jag behöver därför spela till klick.

Problemet är att projektet står i standardtempo, dvs 120 och bas och trummor spelar cirka 140. Således måste projektet ha tempot 140 för att jag ska få ett korrekt klick att spela till.

MEN, om jag då bara ändrar projekttempot till 140 så kastas audiospåren runt, eller logic försöker anpassa dem och misslyckas, vet inte riktigt vad som händer men rejält otajt blir det iaf.

Det måste väl finnas ett sätt att ändra projektets tempo utan att spåren däri påverkas?

Mkt tacksam för vettig lösning.

/Chris

Annons
Postat

Fick lösningen stålmannenfort på annat forum.

Postar den här om någon annan har samma problem.

"Markera allt och välj Region > Lock SMPTE position"

Sen kan du ändra tempo bäst du vill.

• 3 veckor senare...
Postat

Ett annat alternativ om du bara har 1 ljudfil som du vill ska fungera med tempot, är att du konverterar din loop till en Apple loop. Då ändrar den sig automatiskt till ditt tempo.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.