Jump to content
Annons

Loop och follow action


martin1678 (oregistrerad)

Recommended Posts

martin1678 (oregistrerad)

Hej. har ett problem. Behöver på ett enkelt sätt kunna loopa clips i ableton men ändå få follow actions att fungera på de ställen det behövs. Typ som killen i det här klippet gör:

http://www.youtube.com/watch?v=rPE0hGdvv_I[\url]

 

,problemet nu är att om jag lägger clips i följd och spontant väljer att loopa ett så kommer follow actions inte fungera då de inte är absoluta utan endast räknar antalet spelade bars sen klippet launchades.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
martin1678 (oregistrerad)
intressant!

har inget bra svar tyvärr men är väldigt nyfiken på om det går att fixa

ja om man inte ska behöva köpa max4live och ladda ner hans patch =)

Har fått reda på annat håll att det inte går utan max for live. Funderar på att investera i det, men verkar vara mycket pengar för att få e sådan trivial grej att fungera. Vet inte mkt om max4live men kanske har andra balla användningsområden. Hittar inte heller patchen i klippet någonstans . Nån som vet vart man kan hitta den? isåfalla kan man ju kanske testa med maxfor live demon och se om det är värt det.

Redigerat av martin1678
Link to comment
Dela på andra sajter

,problemet nu är att om jag lägger clips i följd och spontant väljer att loopa ett så kommer follow actions inte fungera då de inte är absoluta utan endast räknar antalet spelade bars sen klippet launchades.

jag tycker annars att tom cosm har kommit på ett ganska finurligt sätt att använda "dummy clips" på.

man skulle inte kunna fixa det på det sättet? dvs att ha dummy clips med envelopes inuti (kolla in hans megaset på http://www.cosm.co.nz/)

Redigerat av k.man
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...