Jump to content
Annons

Sångerska söker gitarrist!


Charlietta

Recommended Posts

Jag tänkte bli gatumusikant!

Jag sjunger, du spelar gitarr. Vi kör moderna hits, klassiker och sånt folk gillar.

Skulle även va intressant med ett helt gäng med trummor ect.

Vi kommer bli kända fort då folk kommer vilja oss när dom går förbi och lägga på youtube, så bra är vi!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Charlie...nog för att du sjunger för jävla bra men i morse när jag gick ut var det 17 minus....hur fan kommer man på det NU?

vem fan bryr sig? vill bara komma igång me nåt! och står man på stan behöver man ingen replokal samt att man gör PR och kanske tjänar en slant oxå 🙂

skitsmart ju!

man kan stå i en tunnel el nåt där de inte är iskallt....

har du en bättre ide då? vad ska jag göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns stålar att göra där! Förut när det var förbjudet med gatumusik i Stockholm blev jag arresterad ett par ggr av polisen när jag öste loss i Gamla Stan. Först en gång i ett gathörn kom de och jagade bort mig. Sen ett par dar senare klättrade jag upp två våningar i en byggnadsställning framför en kåk på, heter det stortorget?, där det finns en stor vattenpump. Torget var fullt med applåderande folk på sofforna och jag gastade Taube uppe i byggnadsställningen. Taube står ju staty där med kom jag på. I alla fall så kommer efter ca fyra låter farbror polisen i sin bil och tvärnitar nedanför mig. Samma två poliser! Den ene blev så förbannad när han kände igen mig att jag trodde han skulle skjuta mig. Jag plockades in polisbilen, fick nästan handbojor. Namn och adress skrevs upp och när det var klart frågade den argaste polisen:

-"Erkänner du brottet"?!

-"Brott"?, sa jag. "Vad är brottsrubriken"?

-"Olaga musicerande"! halvskrek polisen. Och jag som var rejält i fyllan började då skratta som en tok, kunde inte hålla mig. Gissa om karln vart ännu mer förbannad. Då hade jag nog en sagolik tur att dom inte dängde mig sönder och samman med batongerna, de kastade ut mig ur bilen och for därifrån med hemska hotelser osande ut genom fönstret. Sen vågade jag inte sjunga i Gamla Stan mer. Det här var ungf 1979, jag bodde i Råsunda då.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns stålar att göra där! Förut när det var förbjudet med gatumusik i Stockholm blev jag arresterad ett par ggr av polisen när jag öste loss i Gamla Stan. Först en gång i ett gathörn kom de och jagade bort mig. Sen ett par dar senare klättrade jag upp två våningar i en byggnadsställning framför en kåk på, heter det stortorget?, där det finns en stor vattenpump. Torget var fullt med applåderande folk på sofforna och jag gastade Taube uppe i byggnadsställningen. Taube står ju staty där med kom jag på. I alla fall så kommer efter ca fyra låter farbror polisen i sin bil och tvärnitar nedanför mig. Samma två poliser! Den ene blev så förbannad när han kände igen mig att jag trodde han skulle skjuta mig. Jag plockades in polisbilen, fick nästan handbojor. Namn och adress skrevs upp och när det var klart frågade den argaste polisen:

-"Erkänner du brottet"?!

-"Brott"?, sa jag. "Vad är brottsrubriken"?

-"Olaga musicerande"! halvskrek polisen. Och jag som var rejält i fyllan började då skratta som en tok, kunde inte hålla mig. Gissa om karln vart ännu mer förbannad. Då hade jag nog en sagolik tur att dom inte dängde mig sönder och samman med batongerna, de kastade ut mig ur bilen och for därifrån med hemska hotelser osande ut genom fönstret. Sen vågade jag inte sjunga i Gamla Stan mer. Det här var ungf 1979, jag bodde i Råsunda då.

🙂

ja begår gärna brott i musikens namn! e du på då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns stålar att göra där! Förut när det var förbjudet med gatumusik i Stockholm blev jag arresterad ett par ggr av polisen när jag öste loss i Gamla Stan. Först en gång i ett gathörn kom de och jagade bort mig. Sen ett par dar senare klättrade jag upp två våningar i en byggnadsställning framför en kåk på, heter det stortorget?, där det finns en stor vattenpump. Torget var fullt med applåderande folk på sofforna och jag gastade Taube uppe i byggnadsställningen. Taube står ju staty där med kom jag på. I alla fall så kommer efter ca fyra låter farbror polisen i sin bil och tvärnitar nedanför mig. Samma två poliser! Den ene blev så förbannad när han kände igen mig att jag trodde han skulle skjuta mig. Jag plockades in polisbilen, fick nästan handbojor. Namn och adress skrevs upp och när det var klart frågade den argaste polisen:

-"Erkänner du brottet"?!

-"Brott"?, sa jag. "Vad är brottsrubriken"?

-"Olaga musicerande"! halvskrek polisen. Och jag som var rejält i fyllan började då skratta som en tok, kunde inte hålla mig. Gissa om karln vart ännu mer förbannad. Då hade jag nog en sagolik tur att dom inte dängde mig sönder och samman med batongerna, de kastade ut mig ur bilen och for därifrån med hemska hotelser osande ut genom fönstret. Sen vågade jag inte sjunga i Gamla Stan mer. Det här var ungf 1979, jag bodde i Råsunda då.

🙂

Haha var den bästa historien jag hört på länge!

Olaga musicerande..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag heter Edith. 20 år, kan spela gitarr ganska bra tror jag. det låter skit kul att spela på gatan, precis vad jag skulle behöva. En utmaning!

Jag har spelat gitarr sen jag var 14 el 15... med e inte så bra på solon. haha, jag älskar det, och det vore jätte kul att göra nått innan jag drar till london senare i år...

/edith . E

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...