Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo!

Tänkte höra om det är fler här på forumet som använder sig av Revalver när de spelar in gitarr hemma i sina kryptor?

Kom o tänka på att det finns ju sjuuukt mycket presets att få till och alla kanske inte orkar pilla så mycket med just den delen. Så min idé är väl kort och gott att man skulle kunna dela med sig av sina presets till andra 🙂

Hur låter detta? Det kanske är så att det inte är så många som använder just Revalver? Man kanske skulle kunna dela med sig av sina presets från Guitar rig, Amplitube etc. också?

Tycker iaf det hade varit smidigt om man t.ex skulle vara ute efter ett bra clean ljud men själv inte får till något, då kan man kanske använda detta som nån typ av samlingsplats för presets?

Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Det är bara lägga upp här och använd speedyshare t ex. Börja och folk följer efter. 😐 Har själv inte Revalver. Men Amplitube Metal. Sen är ju som sagt var de inbyggda cabsen inte så roliga i någon ampsim. Så det är ju nackdelen. Så då får man ju även tala om vilka cabimpulser man använder om man lägger upp med det också. Men vi får väl se om de nya uppdaterade ampsims som just Revalver och Amplitube bl a som snart släpps låter så pass bra att man inte behöver använda impulser. Fast jag betvivlar det. Men som sagt var ett bra förslag och lägg upp några så ska jag bidra med några själv sen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.