Jump to content
Annons

Martini

Recommended Posts

Hej.

Jag kör Ivory Pianos i Cubase5.

Problemet är att pluggen är fast i omni läge. Så spelar ingen roll vilken midikanal jag väljer på mitt keyboard, så spelar Ivory.

Hur kan man köra Ivory live? Jag vill kunna välja instrument med hjälp av att skifta midikanal??

Finns nån midiinsert, plugg eller inställning för att bestämma midikanal för vsti:er som har fast omni-läge?

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Finns det ingen MIDI-plugin som du kan lägga på midispåret som helt enkelt mutar alla MIDI-kanaler utom en?

Jodå...tackar. Jag laddade ner MidiKarvals Channels Mapper där jag kan låsa den till vilken kanal jag vill. Skitbra ju..

Tack för tipset

Martini

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag rekommenderar alltid Brainspawn Forte för live-bruk. Har iofs inte prövat nåt annat, men det finns ingen anledning...

Jag har nu testat Forte Ensamble. Fast jag blir inte klok på hur man lägger upp det om man vill ha TEX:

midi-in - ChannelChanger - B4II-orgel - effekter.

(ChannelChanger är en plug som man kan ändra midikanal från keyboardet med hjälp av tangenterna. Denna måste ligga innan instrumentet)

Martini

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...