Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Håller på att sätta ihop en retro-DAW för att kunna spela upp gamla ideer/låtar.

Bla tänker jag ha Logic 5.51. Fick en gammal Dell Dimension 8200, rensade och lade in XP Pro SP3.

Men fick inte mitt gamla Audiowerk 2 att installera. Tror inte att jag gjort nåt fel.

Nån som vet om kernal mode drivern för detta bara funkar under SP1/SP2 eller kanske bara under XP utan SP?

Vill gärna ha Audiowerket kvar i denna PC eftersom det funkar så jädrans bra med Logic.

/dallen

Annons
Postat (redigerat)

Mitt Audiowerk8 rullade i min gamla studio-PC t o m SP2. Jag körde Windows NT-drivrutinen eftersom det inte finns någon drivrutin för 2K/XP.

Stabiliteten var väl inte mer än ganska okej, men ljudkvaliteten var fin.

Redigerat av Linus
Postat

Kernel mode är bara för de som kör PC-Logic, vilket jag inte gjorde.

Övriga musikprogram använder ASIO-drivrutinen och Windows MME.

Ladda hem aw3182 härifrån:

http://download.info.apple.com/Apple_Suppo..._Files/Windows/

Kör guiden Lägg till/ta bort hårdvara och peka manuellt att den ska installera inf-filen i paketet du laddat hem. Om den klagar på avsaknad av digital signatur, så klicka Fortsätt.

Då ska såväl Kernel mode som de vanliga drivrutinerna bli installerade.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.