Jump to content
Annons

Egon - Stilla Natt


rikardz

Betyg  

9 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      2
    • 3
      1
    • 4
      4
    • 5
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Stilla Natt

* ARTIST/GRUPP: Egon

* GENRE: Julsång på egons vis

* LÅTLÄNGD: 3:55

* KOMPOSITÖR: Joseph Mohr / O.Mannström

* PRODUCENT: Rikard Zetterberg

* EV. MEDVERKANDE: MArtin Karlqvist, Rikard Zetterberg

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: MP3 192 kbps

* STORLEK: 5.5 Mb

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Egon - Stilla Natt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Schysst sound! Gillar stämningen som inte är så glittrande med klockor och bjällror som det oftast är i jullåtar.

Däremot kan jag inte slappna av helt förrän låten är höjd ett halvt eller helt tonsteg så att sångaren kommer ner på tonikans grundton ordentligt. Jag har faktiskt lite svårt att slappna av på grund av detta 😳. Vore snyggt om låten slutade på grundtonen och inte tersen i sista ackordet.

Redigerat av aspucko
Link to comment
Dela på andra sajter

Härlig Leonard Cohen röst. Men som aspucko sa... det känns som en kompromiss att sluta frasen på tersen... annars va det coolt.

Av någon anledning blev jag sugen på wiskey när jag hörde låten... det är nog första gången Jesusbarnet inspererat mig någon stark dryck. Om jag uppfinner en ny drink skall jag därför kalla den "basusjärnet"!

/Nudel

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga problem med slutet, tror däremot precis som robertus att du skulle tjäna på att höja den, det känns som att du inte kommer ner riktigt till de låga tonerna. Annars ett spännande och luftigt arr tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Höj....den går över gränsen, inte bra 😆

ääh! Han skiter ju i melodin på massa ställen. Blir ju skön stämning när det pratsjungs sådär. Vill man höra på melodin får man väl spetsa öronen under introt och mellanspelet då. Alla vet hur den går ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för synpunkterna. Jag sjöng in sången på morgonen med en av de värsta bakfyllorna man kan tänka sig. Ville bryta av julsångs-grejen med något skräpigt, vill ju dock inte att det ska låta falskt, höjning kanske vore en bra idé.

/ Rikard

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...