Jump to content
Annons

Inspelning via USB


Filthy

Recommended Posts

Just nu spelar jag in genom en multieffektpedal. Den kopplar jag direkt in i datorn med en usb-sladd.

Behandlas dessa signaler av ljudkortet mindre och mer av förstärkaren i mina datorhögtalare då?

Hade jag haft bättre ljudkvalité om jag kopplade pedalen till externt ljudkort och sen med usb till datorn?

Utan att micka upp mina förstärkare, that is.

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)
Hade jag haft bättre ljudkvalité om jag kopplade pedalen till externt ljudkort och sen med usb till datorn?

Utan att micka upp mina förstärkare, that is.

Nix. Vet inte vilken muliteffekt du kör med men oavsett blir det ingen skillnad eftersom effektens usb nog håller tillräckligt bra kvalitet redan. Hur tycker du själv att det låter nu?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nix. Vet inte vilken muliteffekt du kör med men oavsett blir det ingen skillnad eftersom effektens usb nog håller tillräckligt bra kvalitet redan. Hur tycker du själv att det låter nu?
Ah okej. Ja, eftersom det går via USB så ligger en stor belastning på processorn och ram-minnet.

Så när man kör med distortion så låter det mindre bra, och jag upplever en viss delay om man ska spela in efter en trumtakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...