Jump to content
Annons

audiophille 24/96 VS EMU 0404 PCI


swampi

Recommended Posts

Tja det är så att jag har ett audiophille 24/96 ljudkort och ett par rokit rp6 monitorer och funderar på at göra något av följande alternativ

ALT 1 : Köpa det minsta behringer mixer bordet och koppla monitorerna via rca kontakterna på mixerbordet ?

ALT 2 : Köpa ett EMU 0404 pci kort och koppla genom tele balanserade ingångar på EMU kortet ?

men vilket ljudkort är bättre av dessa två det ända jag vill ha är så klart ljud som möjligt utan något brum överhuvudtaget kommer bara använda interna VSTI Synthar kommer inte spela in något håller på med psy trance ?

Ni kanske har förslag på något annat bra kort ?

ge mig förslag

Ha det gött

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eftersom du ändå inte ska spela in nåt och bara använda VSTi som ljudkälla.. Varför kör du inte vidare med ditt audiophille 24/96 ljudkort och kopplar monitorerna dit.. Jag ser ingen anledning alls att byta till ett Emu kort eller skaffa en behringer-mixer???

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Precis. Ser heller ingen anledning att byta för dig. Finns inget som du tjänar på det nu. Varken ekonomiskt eller ljudmässigt. Den dagen då du vill spela in sång, gitarr etc, då är det läge att byta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom du ändå inte ska spela in nåt och bara använda VSTi som ljudkälla.. Varför kör du inte vidare med ditt audiophille 24/96 ljudkort och kopplar monitorerna dit.. Jag ser ingen anledning alls att byta till ett Emu kort eller skaffa en behringer-mixer???

dels för att det blir lättare att höja och sänka med ljudreglaget på mixerbordet och för att det är något brum i högtalaren när jag kör rca kontaketerna tex när jag höjer så att det är på högsta ljudnivå vilket försvinner när jag kör balanserat

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...