Jump to content
Annons

MIDI Cubase Studio 5


KCRock

Recommended Posts

Tja,

Jag försöker spela in lite midi med mitt keyboard men det går inte. Det kommer ingen signal överhuvudtaget.

Jag har kopplat en midi-sladd från keyboardets MIDI Out till mitt ljudkorts MIDI in. Har också skapat ett midi-spår i cubase med inställningarna ALL Midi Inputs och Halion one på output, men som sagt kommer det ingen signal överhuvudtaget.

Detta gick perfekt innan jag uppgraderade från cubase studio 4 så jag fattar ingenting!

Såhär ser mina inställningar i cubase ut också:

ljlkj.bmp

/Mvh Kevin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan du välja den porten som står högst upp i Device setup? prova också att klicka på den gula monitorsymbolen ( framför REC-knappen)

Vad menar du med välja den porten som står högst upp? 😄

Monitorsymbolen har jag redan testat

Mvh Kevin

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar det som syns högst upp på den bilden du skickade ( bilden är för dålig för att se vad som står där )

Hmm kom o tänka på att Halion one brukar tappa bort ljudbanken när man laddar den, så kolla att den initierat ljudbanken som den ska, typ så att det går att välja ljud i den.

Du kan enkelt kolla om du har midisignal in i Cubase och till Halion One genom att klicka på monitorsymbolen och sedan kolla att den röda och gröna "stapeln" tänds i transportpanelen ( midi note on och midi note off ).. staplarna syns näst längst ut till höger i transportpanelen

Hjälper inget av ovanstående och att du installerat ljudbankerna för Halion One korrekt och scannat mediabay efter installationen så kanske du skulle testa att installera om ljudkortet.

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...