Proffset Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Hej! Jag håller på med en "inköpslista" till mitt datorköp. jag funderade först på att köpa ett internt ljudkort och sedan en mickpreamp. Då jag inte har hur mycket pengar som helst att röra mig med så undrar jag om det är bättre att köpa bara ett externt ljudkort som är lite bättre? Jag vill kunna spela in instrument och sång samtidigt. Är firewire bättre än usb? Det jag tänkte från början var ett "ESI Juli@" ljudkort och "CME Matrix X" preamp. ca 2000kr för båda. Ska jag köra på det eller ska jag köra externt ljudkort? Hittade detta precis: http://www.emusic.se/default.asp?do=&t...&info=12049 något att ha? Är öppen för alla tips och förslag 😱
gumpbert Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Jag skulle nog satsat på ett så bra ljudkort med inbyggd preamp som budgeten tillåter. Har ingen erfarenhet av ESI's kort, men har fått uppfattningen att de inte alls är så tokiga.
Proffset Postat 4 mars 2009 Trådstartare Postat 4 mars 2009 Lutar faktiskt just nu åt det jag länkade i slutet. Någon som vet något om det ljudkortet?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.