Trixter Postat 6 februari 2009 Postat 6 februari 2009 Hejsan! Hade precis börjat fått ordning på grejerna hemma så skulle det till att börja strula. (Troligtvis är det jag som fipplat till med någon inställning.) Info: Har installerat min Tascam FW-1082 i min PC som har WinXP som operativsystem. Kör med 6-pin Firewire och allt är guld och gröna skogar, installationen gick smärtfritt och enheterna hade inget problem att hitta varandra under installationen. Men det dök genast upp två problem.... 1. Trots att jag stängt av det gamla ljudkortet i bios samt i enhetshanteraren och valt Tascamen som ljudkort, så får jag inte en droppa ljud i mina hörlurar via Tascamen. 2. Märkte även att signalen bara går en väg. Jag har inga problem att styra min Tascam från Datorn med reglarna etc, Men när jag ändrar reglarna i Tascamen sker ingen ändring alls i programmet. Signalen går bara åt ena hållet med andra ord. Gjorde även ett test för kontrollerade signalerna och hur dom arbetade tillsammans, och det visade sig som sagt att inga signaler alls går in till datorn från enheten. Efter att ha suttit hela natten, läst manualen fram och tillbaka, installerat om programmen, uppdaterat Tascamens Firmware, läst step-by-step guider hur man får det att fungera samt sökt på alla möjliga forum står jag rådlös. Är det någon som har en ide om vad det kan vara som jag har klantat till? Sitter på jobbet nu och en tanke som slog mig att datorn uppenbart är blockerad för signaler utifrån på något sätt.. Kan det vara så att det är anti-virus programmet som ligger och blockerar enheten från att skicka signaler? jaja.. tacksam för svar..
Trixter Postat 8 februari 2009 Trådstartare Postat 8 februari 2009 Hejsan! Hade precis börjat fått ordning på grejerna hemma så skulle det till att börja strula. (Troligtvis är det jag som fipplat till med någon inställning.) Info: Har installerat min Tascam FW-1082 i min PC som har WinXP som operativsystem. Kör med 6-pin Firewire och allt är guld och gröna skogar, installationen gick smärtfritt och enheterna hade inget problem att hitta varandra under installationen. Men det dök genast upp två problem.... 1. Trots att jag stängt av det gamla ljudkortet i bios samt i enhetshanteraren och valt Tascamen som ljudkort, så får jag inte en droppa ljud i mina hörlurar via Tascamen. 2. Märkte även att signalen bara går en väg. Jag har inga problem att styra min Tascam från Datorn med reglarna etc, Men när jag ändrar reglarna i Tascamen sker ingen ändring alls i programmet. Signalen går bara åt ena hållet med andra ord. Gjorde även ett test för kontrollerade signalerna och hur dom arbetade tillsammans, och det visade sig som sagt att inga signaler alls går in till datorn från enheten. Efter att ha suttit hela natten, läst manualen fram och tillbaka, installerat om programmen, uppdaterat Tascamens Firmware, läst step-by-step guider hur man får det att fungera samt sökt på alla möjliga forum står jag rådlös. Är det någon som har en ide om vad det kan vara som jag har klantat till? Sitter på jobbet nu och en tanke som slog mig att datorn uppenbart är blockerad för signaler utifrån på något sätt.. Kan det vara så att det är anti-virus programmet som ligger och blockerar enheten från att skicka signaler? jaja.. tacksam för svar.. För er som snubblar över denna tråd och har liknande problem skickar jag er vidare hit: https://www.studio.se/index.php?showtopic=61214 Där finns lösningen (som åtminstode åtgärdade mina ovanstående problem).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.