david_gzon Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 Hej När jag ska importera en mp3-fil i Cubase SX3 så blir den mono. Den ser ut som en stereofil, men låter mono. Inte bara en av de två kanalerna från Mp3-låten, allt ljud är med. Men det kommer centrerat i högtalarna. All stereo-effekt är borta. Samma sak om jag drar in filen i Cubase och släpper. Däremot i förhandsvisningen när man ska importera, så spelas låten i stereo. Någon som vet varför?
Vakuumanka Postat 25 januari 2009 Postat 25 januari 2009 Hej När jag ska importera en mp3-fil i Cubase SX3 så blir den mono. Den ser ut som en stereofil, men låter mono. Inte bara en av de två kanalerna från Mp3-låten, allt ljud är med. Men det kommer centrerat i högtalarna. All stereo-effekt är borta. Samma sak om jag drar in filen i Cubase och släpper. Däremot i förhandsvisningen när man ska importera, så spelas låten i stereo. Någon som vet varför? Hej Har du audiotracken som mono eller stereo? Det kan bero på det. Prova att göra att nytt spår och ställ in så det är i stereo och importera låten så den kommer på stereospåret. Mvh Jesper J
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.