Jump to content
Annons

Somnium


Culloden

Betyg  

13 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      1
    • 3
      2
    • 4
      5
    • 5
      3


Recommended Posts

Annons

Inte min musiksmak riktigt men mycke bra 🙂.. Bra mixat och bra inspelat. Fattar itne ritkigt hur man ska komma med kritik till nåt som låter väldigt färdigt?

En grej bara vid 1.50 eller nåt sånt är det jox med takten. Låter lite fel i mina öron.

Sångaren(du?) har jobbat starkt med att låta som hetfield med vibrato eller? 😱

[edit] det är nog inget fel i takten det bara låter lite fjantigt där.

[edit] stavfeelll

Redigerat av Kringlan
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min musiksmak riktigt men mycke bra 🙂.. Bra mixat och bra inspelat. Fattar itne ritkigt hur man ska komma med kritik till nåt som låter väldigt färdigt?

En grej bara vid 1.50 eller nåt sånt är det jox med takten. Låter lite fel i mina öron.

Sångaren(du?) har jobbat starkt med att låta som hatfield med vibrato eller? 🙂

[edit] det är nog inget fel i takten det bara låter lite fjantigt där.

Trummorna på 1:50 klyddar inte till det egentligen, bara det att dom inte spelar i första takten .. men takten ligger där i sedvanlig 4/4-dels takt

Hade faktiskt inte Hetfield i tankarna när jag sjöng in låten 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm, kollade på Terror on Elmstreet senast idag!!

Låter väldans trevligt det här!

Vilken studio har ni spelat in i?

Go Freddy Go! 😱

Hemma-inspelning är det bara! Cubase SX som sequenser prog.

HAIL TO THE NIGHTMARES!

Link to comment
Dela på andra sajter

En grej bara vid 1.50 eller nåt sånt är det jox med takten. Låter lite fel i mina öron.

Ah lägg av det e ju skitsnyggt break, helt oväntat! 😛😛

Om du läser första inlägget så står det genre: proggressiv rock vilket i alla fall för mig innebär experimenterande med takterna. 😉

Snygg låt även och inte riktigt diggar bastrumman, låter typ som nån som sänder ett "morse-meddelande", och då menar jag nån som är jäkligt skicklig 😉

Bra arr och vällirat men sången är väl det som jag tycker drar ner betyget lite. Det är främst de höga tonerna som låter lite väl vemodigt. 🙁

Jag gillar solot, förresten!! 🙂

Ciao!

Link to comment
Dela på andra sajter

En grej bara vid 1.50 eller nåt sånt är det jox med takten. Låter lite fel i mina öron.

Ah lägg av det e ju skitsnyggt break, helt oväntat! 😛😛

Om du läser första inlägget så står det genre: proggressiv rock vilket i alla fall för mig innebär experimenterande med takterna. 😉

Snygg låt även och inte riktigt diggar bastrumman, låter typ som nån som sänder ett "morse-meddelande", och då menar jag nån som är jäkligt skicklig 😉

Bra arr och vällirat men sången är väl det som jag tycker drar ner betyget lite. Det är främst de höga tonerna som låter lite väl vemodigt. 🙁

Jag gillar solot, förresten!! 🙂

Ciao!

Smaken e som baken!

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen en schysst låt, men med en annan mixning skulle det här flyga i taket på eiffeltornet..

Rösten skulle behöva lyftas fram lite mer, jag tycker att sången är så j&%¤#la bra att den måste få mer fokus i era låtar..

Själva soundet i låten saknar lite kött men jag kan inte sätta figret riktigt på VAD som saknas...

Bra betyg från mig iaf

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen en schysst låt, men med en annan mixning skulle det här flyga i taket på eiffeltornet..

Rösten skulle behöva lyftas fram lite mer, jag tycker att sången är så j&%¤#la bra att den måste få mer fokus i era låtar..

Själva soundet i låten saknar lite kött men jag kan inte sätta figret riktigt på VAD som saknas...

Bra betyg från mig iaf

Tack för dina fina betyg 🙂 Och jag tar helt klart till mig din kritik.. en del av låtarna ska spelas om me riktiga trummor o mixas om lite.. vet dock ej om det gäller somnium o beyond the menace fields.. vill isåfall spela om allt på nytt.. proggress of liberty är dock en av dom som går mot slut-tampen o ska smaka på riktiga trummor snart + mixas bättre! Föresten jag e ny här... om jag vill komma direkt till ditt material som du spelat in.. hur kommer jag dit då utan att behöva bläddra igenom en massa??

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruktansvärt bra...tycker själv inte att inledningen gör resten av låten rättvissa, och jag tycker att sången skall lyftas fram och ha en dominant plats i låten

Det påminner mig väldigt mycket av system of a down...fast med bättre texter och mindre "thrash"...vilket jag tycker är väldigt positivt.

På mixning sidan, vilket jag inte är nån expert, tycker jag att det låter som det skulle har varit mastrat av proffs i en studio....som sagt va...fruktansvärt bra

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...