Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

För en vecka sedan så fick jag hem mitt lexicon omega från thomann. Jag kopplade i allting installerade drivisarna och medföljande Cubase LE 4. Allt var frid och fröjd ända tills jag skulle börja spela in. Jag gick in i cubase LE 4: devices >device setup>VST audio system>omega ASIO som instruktionerna sa att jag skulle. sedan när jag gick ut från menyn så kommer ett varningsmeddelande upp i mitt fejs: "the ASIO driver omega ASIO could not be started!" Jahapp tänker jag och ominstallerar drivrutinerna men jag får fortafarande samma meddelande.

Någon som kan hjälpa mig? Det ska nämnas att det är mitt första ljudkort så min erfarenhet inom ljudproduktion är inte särskilt stor 😏

Redigerat av nilsjonsson
Annons
christerf (oregistrerad)
Postat

Hej

Omegan är lite lurig, stötte själv på ett liknade problem idag när jag återigen tänkte sätta min omega i arbete. Förmodligen har kortet ingen kontakt med datorn (kolla i enhetshanteraren). Själv fick jag, som så många gånger byta USB-kabeln och då hittades kortet igen.

Ett tips (om du inte redan fått de senaste drivarna) Ladda hem version 2.5 från www.lexiconpro.com

De nya drivrutinerna funkar riktigt bra (kunde ju varit ännu bättre dock) Men äntligen kan man köra kortet på runt 10 ms latency. Tidigare var det Asio4all som gällde.

Hoppas du får liv i din Omega.

Postat
Hej

Omegan är lite lurig, stötte själv på ett liknade problem idag när jag återigen tänkte sätta min omega i arbete. Förmodligen har kortet ingen kontakt med datorn (kolla i enhetshanteraren). Själv fick jag, som så många gånger byta USB-kabeln och då hittades kortet igen.

Ett tips (om du inte redan fått de senaste drivarna) Ladda hem version 2.5 från www.lexiconpro.com

De nya drivrutinerna funkar riktigt bra (kunde ju varit ännu bättre dock) Men äntligen kan man köra kortet på runt 10 ms latency. Tidigare var det Asio4all som gällde.

Hoppas du får liv i din Omega.

Jag laddade ner nya drivisarna och det gick bra, en stund... så nu är mitt Lexicon omega är nu påväg tillbaka till tyskland. Jag köper något lite mer pålitligt ist! men tack för hjälpen ändå! :rolleyes:

• 4 veckor senare...
Obrelius (oregistrerad)
Postat

Jag har också Omega och får exakt samma medelande 😕 Vet ej varför?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.