Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Vet någon om Saffire pro 26 kortet fungerar väl med Mac OS X leopard samt Logic pro 8?

Tacksam för svar.

/P

Redigerat av kinkarpet
Annons
anarkisten1 (oregistrerad)
Postat

10i/o funkar klockrent så det bör ju 26 göra oxå.

Postat (redigerat)

Det står något om att man rekommenderas att köra med deras eget firewire kort?

Jag har en nyare macbook pro, ska detta funka också? Läste något i ett forum, att macs firewire inte var hundra..?

/P

Redigerat av kinkarpet
Postat (redigerat)
Det står något om att man rekommenderas att köra med deras eget firewire kort?

Jag har en nyare macbook pro, ska detta funka också? Läste något i ett forum, att macs firewire inte var hundra..?

/P

Saxat från Specifications:

Firewire chipsets from TI (Texas Instruments), VIA, and NEC are recommended

• It is highly recommended that Saffire be run on its own Firewire bus/card

• In order to use Saffire with a 4-pin IEEE 1394 port you will need a 4-pin to 6-pin cable (not included) and must use the PSU (included)

• NOTE: Saffire PRO software allows input mixing at 44.1/48kHz and 88.2/96kHz(ADATS disabled). When ADATs are enabled, at 88.2/96kHz mode, the input mix functionality is no longer available. The input mix is unavailable at 192kHz.

Svårt att veta exakt vilken MacBook Pro du äger, på http://www.apple-history.com/ kan du ta reda på exakt modell. Gissningsvis sitter det en FireWire kontroller av fabrikat Agere i din MacBook Pro, här kan du läsa mer i ämnet, om så är fallet hade jag inte köpt ett FireWire-ljudkort från Focusrite utan tittat på Apogee istället som fungerar klanderfritt med Agere-chipet. Har du tur finner du ett eller flera Apogee Ensemble begagnat på www.vendolin.se för att få samma mängd I/O som Saffire Pro 26 har.

En förklaring på vad raden • It is highly recommended that Saffire be run on its own Firewire bus/card betyder följer nedan:

I din MacBook Pro sitter det mest troligt en FireWirekontroller (FireWire800) som klarar av både FireWire800 och FireWire400. Väljer man att köra en extern hårddisk via FireWire tillsammans med Focusrite får man förmodligne problem eftersom Forusrite Saffire Pro 26 kräver en egen dedikerad FireWire bus. Använder man inget mer än Saffire Pro 26 tillsammans med en FireWire kontroller av fabrikat TI, VIA eller NEC skall allt vara frid och fröjd enligt Forusrite specifikationer.

EDIT: Förklarade vad en egen dedikerad FireWire-bus innebär.

Redigerat av Implasticyde
Postat

Tack för bra svar och förklaringar.

Jag har macbook pro 17" som köptes i slutet av 2008. Förmodar att det är Agere i denna då.

Apogee korten verkar vara nästa 3 gånger dyrare tyvärr. Skit, finns det inget sätt att kringgå detta eller måste man ha en mac pro?

/P

Postat

Jag har macbook pro 17" som köptes i slutet av 2008. Förmodar att det är Agere i denna då.

Apogee korten verkar vara nästa 3 gånger dyrare tyvärr. Skit, finns det inget sätt att kringgå detta eller måste man ha en mac pro?

/P

Vad jag kunde luska ut har du en expansions slott för ett ExpressCard i din MacBook Pro. En tänkbar lösning är att köpa ett ExpressCard med FireWire och TI kontroll-chip. Vet inte hur det fungerar när den dator har dubbla FireWire kontrollchip (Agere i datorn + TI i ExpressCard) men jag antar att det bör fungera. Hör med supporten på Focusrite så har de säkert ett bättre svar på frågan 😆

Postat

/P

Vad jag kunde luska ut har du en expansions slott för ett ExpressCard i din MacBook Pro. En tänkbar lösning är att köpa ett ExpressCard med FireWire och TI kontroll-chip. Vet inte hur det fungerar när den dator har dubbla FireWire kontrollchip (Agere i datorn + TI i ExpressCard) men jag antar att det bör fungera. Hör med supporten på Focusrite så har de säkert ett bättre svar på frågan 😕

Ja det stämmer. Så det kan alltså fungera tror du.. Jag såg ett sådant expresscard från Lycom med TI chip. Kanske värt att ge detta ett försök..? Har kontaktat Focusrite också och väntar på svar.. 😄

Postat

/P

Vad jag kunde luska ut har du en expansions slott för ett ExpressCard i din MacBook Pro. En tänkbar lösning är att köpa ett ExpressCard med FireWire och TI kontroll-chip. Vet inte hur det fungerar när den dator har dubbla FireWire kontrollchip (Agere i datorn + TI i ExpressCard) men jag antar att det bör fungera. Hör med supporten på Focusrite så har de säkert ett bättre svar på frågan 😄

Ja det stämmer. Så det kan alltså fungera tror du.. Jag såg ett sådant expresscard från Lycom med TI chip. Kanske värt att ge detta ett försök..? Har kontaktat Focusrite också och väntar på svar.. 🙁

hmm tror att det funkar HUR BRA SOM HELT sääääääääääääääääg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.