Jump to content
Annons

UX1 eller UX2 - snabbfråga


Fredde3993 (oregistrerad)

Recommended Posts

Fredde3993 (oregistrerad)

Hej gott folk!

Nu behöver jag verkligen råd här!

Har tillfälle att köpa antingen Line6 Toneport UX1 eller UX2 till ett förmånligt pris.

Min fråga är följande:

Är skillnaden mellan dessa två endast antalet utgångar eller finns där skillnad i kvalité, prestanda??

Vore jättetacksam om jag fick råd i den här frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Fredde3993 (oregistrerad)
En stor skillnad är att UX1 bara har en mickpreamp och ingen fantommatning, UX2 har två mickpreamps och dessutom fantommatning...

Tackar för svaret 🙂

Tror jag tar både UX1 och 2 hahaha =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Gearbox följer med men då det gäller UX1 måste man lägga alla efekter och ljud direkt på inspelningen. Dvs att du kan inte byta ljud i mixen.

UX2 har möjlighet att spela in allt med effekter och allt och dessutom spela in en icke processad signal.

Jag vet inte vad dom erbjuder nu men då jag köpte min UX2 var man tvungen att köpa Gearbox som plugg om man ville ändra en oprocessad signal i mixen. Det var visserligen inte speciellt dyrt att köpa till pluggen men i alla fall. I vissa fall vill man kunna ändra på inspelningen i mix också.

Detta skiljer ju inte så mycket från någonting som är inspelat live hursomhelst. För mig så hade jag växt ur UX2 för länge sedan om jag inte hade kunnat använda den som plugg då jag sällan i förväg vet hur jag vill ha tex. ett gitarrljud.

Jag tycker dock att det är en fantastisk produkt och om man vill ha mycket för pengarna ska man definitivt köpa. För MIDI och som ljudkort växer du antagligen ur det men om du har pluggversionen finns det ingen anledning att sluta använda Gearbox även om du köper ett annat ljudkort.

Tycker personligen att det är en helt grym produkt. Jag är visserligen ingen gitarrist men för mig spöar det det mesta då det finns så mycket annat man kan göra och processa förutom gitarr och bas. Då det gäller bas är den inget vidare för övrigt.

Men det är bara mina cents.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Nej vill man ha bra bas då använder man IK´s Ampeg svx. Line6`s basmodeller är allt annat än roliga. Knappast för det som man köper en toneport.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...