Jump to content
Annons

Zelda Theme - Wav - 160-180bpm sökes


kkristinsson

Recommended Posts

Hej

Någon av er duktiga synthspelare med NES-ljud som skulle kunna komponera en wav med Zelda 1 themet i 160-180 bpm, för användning i ett experimentiellt mörkt metal-projekt?

PM så berättar jag mer, om någon är intresserad. Finns ingen prispott men feta creds (och massvis med öl i potten om det är någon lokal göteborgsförmåga) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej

Någon av er duktiga synthspelare med NES-ljud som skulle kunna komponera en wav med Zelda 1 themet i 160-180 bpm, för användning i ett experimentiellt mörkt metal-projekt?

PM så berättar jag mer, om någon är intresserad. Finns ingen prispott men feta creds (och massvis med öl i potten om det är någon lokal göteborgsförmåga) 🙂

Tjena!

Jag och Polaren älskar NES låtar, Megaman, Zelda, Mario. You name it!

Så vi skulle kunna gå med på ett INTERNET samarbete, ingen synth har vi, men polaren kan dom flesta tv-spels låtar på gitarr och jag på bas. 🙂

Kanske inte vad du letar efter men...tänkte att jag ger dig ett förslag.

Lägg till min MSN; squez.inc@gmail.com

(Om du är intresserad)

//Lycka till, Oskar !! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm, men två frågor då:

1) Vad gäller rättighetsmässigt om jag laddar ner godtycklig midi och använder i en kommersiell produktion? Eller det kanske är nintendo som har rättigheterna till låten ivf?

2) Hur får man till ljuden med midi så det låter exakt som i spelet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Någon av er duktiga synthspelare med NES-ljud som skulle kunna komponera en wav med Zelda 1 themet i 160-180 bpm, för användning i ett experimentiellt mörkt metal-projekt?

PM så berättar jag mer, om någon är intresserad. Finns ingen prispott men feta creds (och massvis med öl i potten om det är någon lokal göteborgsförmåga) 🙂

Tjena!

Jag och Polaren älskar NES låtar, Megaman, Zelda, Mario. You name it!

Så vi skulle kunna gå med på ett INTERNET samarbete, ingen synth har vi, men polaren kan dom flesta tv-spels låtar på gitarr och jag på bas. 🙂

Kanske inte vad du letar efter men...tänkte att jag ger dig ett förslag.

Lägg till min MSN; squez.inc@gmail.com

(Om du är intresserad)

//Lycka till, Oskar !! 😄

Tack, men just i det här fallet så är det en så exakt kopia som möjligt av originalet jag söker 🙁

(Det hade dock varit roligt att göra något sådant också.. jag lägger till dig på msn när jag kommer hem 😉)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...