Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan,

Jag är egentligen violinist, men spelar lite allt möjligt. Mest fiol och gitarr. Men jag har köpt ett Roland TD-3-set, och det fungerar jättebra i min lilla hemmastudio. Nu letar jag efter en relativt billig dubbelpedal. Är det någon som har prövat en Basix V4? Finns det bättre pedal att få tag i i samma prisklass? Jag har hittat en V4 ny för 795, och det är billigare än de flesta annonser jag har hittat på dubbelpedaler över huvud taget. Hur mycket skiljer det på en "bra" och en "dålig" pedal? jag spelar ju inte så jättemycket, det är mest bara en kul grej att ha, känns det som.

• 5 månader senare...
Annons
Postat
Hejsan,

Jag är egentligen violinist, men spelar lite allt möjligt. Mest fiol och gitarr. Men jag har köpt ett Roland TD-3-set, och det fungerar jättebra i min lilla hemmastudio. Nu letar jag efter en relativt billig dubbelpedal. Är det någon som har prövat en Basix V4? Finns det bättre pedal att få tag i i samma prisklass? Jag har hittat en V4 ny för 795, och det är billigare än de flesta annonser jag har hittat på dubbelpedaler över huvud taget. Hur mycket skiljer det på en "bra" och en "dålig" pedal? jag spelar ju inte så jättemycket, det är mest bara en kul grej att ha, känns det som.

Jag har ett Yamaha DTXplorer och en Basix V4-pedal och är väldigt nöjd. Jag lånade en Pearl dubbelpedal för ca 2000:- innan jag köpte min V4 för 600:- och jag kände nästan ingen skillnad. Det är ett av de bästa köp jag har gjort. Jag har haft den i snart ett år nu och jag måste säga att den håller bra med tanke på att jag spelar varje dag. Dock behöver jag spänna fjädrarna ganska ofta och det känns som att jag kanske bör köpa nya. Jag vet inte hur det är med reservdelar men men... Som sagt, ett bra köp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.