SubLime Postat 5 augusti 2008 Postat 5 augusti 2008 Tjena allesammans! Jag heter Sebastian, aka. Sublime och är ny på detta forum. Skulle behöva lite hjälp med ett tracker program som heter Renoise. Jag har laddat ner en VST till det som heter Magical 8 Bit plug som är gudomlig att använda till sk. chipmusik eller blipblop. Men jag kan inte få mina squares, triangles, noises eller pulseshapes att sluta ringa ut. Om jag lägger en ton som en åttondel så fortsätter den ringa ut tills det har loopat ett varv och jag är tillbaka i början och den slår på åttondelen igen. Jag skulle prova dra ner på VST's release men det visade sig att den redan var på 0.00. Någon idé om vad som kan göras? 🙂 Tack!
D Vibe Postat 7 augusti 2008 Postat 7 augusti 2008 (redigerat) Tjena allesammans! Jag heter Sebastian, aka. Sublime och är ny på detta forum.Skulle behöva lite hjälp med ett tracker program som heter Renoise. Jag har laddat ner en VST till det som heter Magical 8 Bit plug som är gudomlig att använda till sk. chipmusik eller blipblop. Men jag kan inte få mina squares, triangles, noises eller pulseshapes att sluta ringa ut. Om jag lägger en ton som en åttondel så fortsätter den ringa ut tills det har loopat ett varv och jag är tillbaka i början och den slår på åttondelen igen. Jag skulle prova dra ner på VST's release men det visade sig att den redan var på 0.00. Någon idé om vad som kan göras? 😑 Tack! Tror att Renoise använder samma system som Madtracker och forna Fasttracker.. D.v.s. "note off"-kommando. Ser ut som en liten rektangel och i Fasttracker och Madtracker trycker man på Caps Lock eller <>| knappen i edit-läget (när man står i en track).. Den bestämmer längden på noten om det är t.ex. en loopad sampling utan envelope eller med envelope+sustain, eller ett midiinstrument (hårdvara som mjukvara) som inte stängs av förän man "släppt" tangenten (vilket "note off"-kommandot gör..). Har inte Renoise själv, men använder Madtracker som är närbesläktat.. /Daniel Redigerat 7 augusti 2008 av D Vibe
D Vibe Postat 8 augusti 2008 Postat 8 augusti 2008 (redigerat) Så här ser "note off" ut i Madtracker iallafall. Tänkte posta den här bilden redan igår, men så kom annat emellan.. Redigerat 8 augusti 2008 av D Vibe
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.