Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan! när jag har spelat in i Adobe Audition och sla exportera ljudfilen så väljer jag exempelvis MP3 så distar allt ljud. om ja väljer att exportera den rena Wav filen så hörs inget ljud i vlc t.ex.!

Annons
maart (oregistrerad)
Postat
  seniilbarn sa:
Hejsan! när jag har spelat in i Adobe Audition och sla exportera ljudfilen så väljer jag exempelvis MP3 så distar allt ljud. om ja väljer att exportera den rena Wav filen så hörs inget ljud i vlc t.ex.!

jag är inte säker på att detta är felet men om det är så är det ganska enkelt att lösa. När du exporterar wav, vilket wav-format använder du då? Själv kör jag Windows PCM (*.wav; *.bwf). Vad du kör för samplingsfrekvens eller bitdjup borde inte spela någon roll, VLC borde kunna ta det ändå men vill du vara på den säkra sidan så mixa ner det till cd-kvalité (44.100Hz/16bit)

När det gäller mp3 skulle jag tro att det har att göra med vilken codec du använder... Prova att spela upp det i Auditions Edit-fönster (snabbknapp 8)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.