Jump to content
Annons

Mbox+Logic?


technic

Recommended Posts

Annons

Pro tools använder sig av utvalda ljudkort (deras egna och m-audio) och saffire är inte ett av dem. Men du kan använda din Mbox till Logic via Core Audio 🙂 Du kan koppla på externa preamps , effekter osv till PT, men det måste gå igenom ljudkortet.

MVH

Anders

EDIT: förtydligade att de utvalda ljudkorten är digidesigns egna då det innan kunde framstå i texten att ljudkort för PT är så mycket bättre än andra tillverkare, vilket jag inte kan uttala mig om, vilket resulterade i redigeringen av inlägget.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kör Leopard så är det lite osäkert på om det kommer funka.

Sist jag kollade hade Digidesign inte stöd för Leopard än...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kör Leopard så är det lite osäkert på om det kommer funka.

Jag kör 10.4.11 så på så sätt är det inga problem.

men man kan alltså koppla samman korten via coreaudio, det låter ju jätte bra!

hade varit väldigt skönt om man kunnat få båda korten att lira med protools men men. man kan ju inte få allt alla gånger

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kör Leopard så är det lite osäkert på om det kommer funka.

Sist jag kollade hade Digidesign inte stöd för Leopard än...

Gäller det även core audio? Inte bara PT då alltså?

Ja, det gäller allt från Digidesign... coreaudio är så att säga ett sätt att behandla ljud i operativ systemet, en windows maskin behöver ASIO drivrutiner vilket i o m core audio inte behövs på en Mac.

technic, ditt mbox kommer funka fint med Logic men däremot kommer inte ditt Saffire att funka med PT. Precis som Gizmozis sa så är PT hårdvarulåst till Digidesigns och M-Audios ljudkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...